05132111522

ما در بهترین قالیشویی مشهد شستشوی فرش را به صورت تمام اتوماتیک با تجهیزات استاندارد انجام میدهیم. چارچوب اهداف سازمانی خودمان را به نحوی ایجاد کردیم که برای رسیدن به رضایت حداکثری مشتریان در حرکت باشیم. ما با تضمین کیفیت شستشو که در واقع هیچ یک از قالیشویی های مشهد چنین کاری نمیکنند خودمان را متمایز کرده ایم. همچنین برای بالا بردن کیفیت شستشو سعی کردیم از تجهیزات و مواد شوینده های عالی استفاده کنیم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم.

نحوه شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی غرب مشهد

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی غرب مشهد

  1. گردگیری و غبارروبی فرش با دستگاه مخصوص
  2. آبیاری فرش با توجه به جنس فرش( برای فرش های دستباف، ابریشمی و گلیم ها این کار در سالنی جدا مخصوص فرش های دستباف انجام میشود)
  3. لکه برداری فرش (این مرحله فقط برای فرش هایی که نیاز به لکه برداری دارند و به درخواست مشتری انجام میشود)
  4. انتقال به دستگاه شستشوی اتوماتیک قالیشویی غرب
  5. آبگیری فرش با دستگاه های پیشرفته که به هیچ وجه فرش را پاره نمیکند.
  6. انتقال به گرمخانه (در انتها گرفتن زردی ریشه فرش و ضدعفونی کردن سطح فرش و ارسال)
  7. نکته:مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که شستشو و تمیزی فرش تنها به قالیشویی ، دستگاه مکانیزه و مواد شوینده  مرتبت نیست بلکه جنس فرش هم دخیل هست.

انواع خاک گیری و غبار روبی فرش :

  • خاک گیری معمولی

در این حالت خاک گیری که به چند روش انجام میشود ممکن است به فرش آسیب جدی وارد شود، در این روش معمولا فرش را روی زمین قرار می دهند و با چوب به فرش ضربه میزنند و سپس روی آن را جارو برقی می کشند. (اگر ضربات خیلی محکم باشد به فرش آسیب می رسد مخصوصا اگر فرش رفو یا پوسیدگی داشته باشد) روش دیگر هم این است که چهار گوشه فرش را میگیرند و با تکان دادن به صورت تک به تک به روش موجدار، فرش را خاک گیری می کنند این روش آسیب کمتری به فرش می زند.

  • خاک گیری ماشینی

با توجه به پیشرفت علم و گذر زمان دستگاههای مختلفی طراحی و ساخته شده که قالیشویی غرب مشهد در قالیشویی از آن استفاده میکند.

  • ماشین های شلاق زن مکانیکی :

درون این دستگاه دو محور استوانه ای قرار دارد که به هریک تسمه های پلاستیک بسته شده است . فرش از یک طرف به داخل آن گذاشته می شود . ابتدا توسط برسهای مخصوص پرز فرش شانه می شود تا از حالت نمدی و خوابیده خارج شده و بلند گردد . سپس توسط ریلهای مخصوصی فرش به میان محورهای گفته شده هدایت می شود. محورهای مذکور به علت گردش سریع به دور محور طولی ، تسمه های پلاستیکی را به صورت مکرر به پشت و روی فرش می کوبند.

در دستگاه ها هم مانند مدل دستی باید مراقب فرش های پوسیده و رفو شده باشیم چون احتمال پارگی زیاد است.

  • دستگاههای جدید غبارگیری :

 این دستگاه در واقع گردونه ی بزرگی است متشکل از یک استوانه بزرگ توری شکل ، که در درون اتاق بزرگتری قرار دارد. گردونه بزرگ مانند ماشین لباسشویی عمل می کند با این تفاوت که شکل ظاهری از میله های ضخیم میباشد. بعد از گذاشتن تعداد مشخصی فرش داخل دستگاه در اتاق دستگاه خاک گیری را میبندیم دستگاه را روشن میکنیم و با سرعت به دور خود می چرخد. فرشها در اثر حرکت دورانی از پایین به بالای گردونه و بالعکس حرکت کرده و در اثر آن گرد و خاک آن کاملاً گرفته می شود. گردوغبار خارج شده از فرش توسط فن های قوی مکش هوا که زیر اتاق قراردارد از میان میله های گردونه خارج شده به وسیله کانال در یک جا انبار می گردد.

نکته: اگر فرش شما نیاز به ترمیم مثل رفوگری فرش، شیرازه دوزی، چرم دوزی و ریشه دوزی داشته باشد یک مرحله به مراحلی که ذکر شده اضافه میشود.

توجه داشته باشید که خشکشویی فرش ماشینی باید به صورت کاملا حرفه ایی انجام شود تا مشکلاتی از قبیل بوی بد، چروک یا زرد شدگی روی فرش ایجاد نشود. برای رفع همین موارد از آبگیر های لوله ایی استفاده میکنیم تا آب اولیه فرش به صورت کامل بدون هیچ پارگی گرفته شود، از همین رو برای خشکشویی از گرمخانه های استاندارد قفسه ایی استفاده میکنیم تا قالی مشتریان بدون چروک و تاخوردگی به دستشان برسد.

چرا فرشمان در حین شستشو پاره میشود؟

پارگی فرش در حین شستشو به عوامل مختلفی بستگی دارد که با برخی از آنها آشنا میشوید: در گذشته برای آبگیری فرش پس از شستشو از دستگاه های آبگیر دایره ایی یا دیگی استفاده میکردند که در دور(چرخش) بالا آب فرش گرفته میشد و در همین حین فرش هایی که کمی پوسیدگی داشتند یا بافت ظریفی داشتند ممکن بود به اصطلاح بترکند یا پاره شوند.

 امروزه برای اینکه این مشکل را رفع کنند از آبگیر های لوله ایی استفاده میکنند و فرش به صورت لول شده آبگیری میشود که به هیچ وجه فرش پاره نمیشود ماهم در قالیشویی غرب از آبگیر لوله ایی استفاده میکنیم. مورد بعدی دستگاه شستشو است که در گذشته به صورت نیمه اتوماتیک بود، در بعضی مواقع با کمی فشار روی فرش ممکن بود فرش پاره شود یا پرز فرش خورده شود اما امروزه از دستگاه تمام اتوماتیک بدون دخالت دست استفاده می شود که به تمام نقاط فرش به یک اندازه فشار وارد میکند و فرش به هیچ وجه پاره نمیشود از همین رو ما هم در قالیشویی غرب از دستگاه تمام اتوماتیک برای بهبود کیفیت استفاده میکنیم.

نظرات کاربران

عاطفه رنجبر
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۳:۲۸
5 ساله مشهد زندگی میکنم هنوز نتونستم یه قالیشویی پیدا کنم که باب میلم باشه. امیدوارم که شما کارتون خوب باشع و همینطور که میگید از تجهیزات به روز استفاده کنید تا قالی هام نابو نشن.
پارمیس
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۳:۴۱:۴۵
عالی

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.