05132111522

کارخانه قالیشویی غرب مشهد خدمات شیرازه دوزی فرش را توسط افراد مجرب و حرفه ایی انجام میدهد، شیرازه فرش جزو نقاط اصلی فرش به حساب می آید که اگر زود و به شکل درست ترمیم نشود ممکن است کل قالی را نابود کند، پیشنهاد میکنیم اگر در شهر مشهد زندگی میکنید به این سرویس در قالیشویی مشهد نیاز داشتید هر چه سریع تر با یکی از کارشناسان ما در بخش شیرازه دوزی در قالیشویی غرب تماس بگیرید و مشکلتان را بیان کنید تا همکاران ما در این بخش برای رفع مشکل به یاریتان بی آیند.

شیرازه دوزی فرش در مشهد

چگونه می‌توان پارگی شیرازه فرش را ترمیم کرد؟

پارگی شیرازه فرش یکی از عواملی است که در اثر پوسیدگی اتفاق می‌افتد، اما برای ترمیم آن نمی‌توان در منزل این کار را انجام داد و باید با قالیشویی تماس بگیرید. برای ثبت سفارش میتوانید با یکی از شماره های ما تماس بگیرید یا از طریق صفحه سفارش آنلاین قالیشویی ثبت سفارش کنید.

شیرازه چیست و چه کاربردی دارد؟

به نوارهایی که در حاشیه فرش وجود دارد، شیرازه می‌گویند. این نوار در سرتاسر طول فرش وجود دارد و باعث مقاومت بیشتر فرش می‌شود. امروزه می‌توان شیرازه‌ها را بیشتر به شکل لوله‌ای یافت، اما در قدیم برای اینکه بتوانند مقاومت فرش را بیشتر نمایند از نوار استفاده می‌کردند. این نوار در حدود 2 یا 4 سانتی متر بود ولی طول آن همسان با طول فرش بود.

بهتر است بدانید که دوام شیرازه در فرش‌های قدیمی بسیار بالاتر از مدل‌های امروزی بود. همچنین این شیرازه‌ها که در قدیم وجود داشت مقاومتش هم بیشتر بود. یعنی در برابر نم و رطوبت مقاوم‌تر بود. یکی از علل شایع در خراب شدن شیرازه را می‌توان پوسیدگی دانست که به دنبال آن چله‌های شیرازه هم پاره می‌شوند. اگر جلوی این پارگی گرفته نشود به دلیل خوردگی می‌تواند به مرور باعث پیشرفت آن شود.

آیا چسب می‌تواند برای پارگی شیرازه مفید باشد؟

اگر شیرازه فرش شما دچار آسیب جدی شده است، قطعا بهترین کار استفاده از چسب نیست. همچنین وجود چسب روی فرش جلوه‌ای زیبا برای فرش ایجاد نکرده و باعث زشت شدن آن می‌شود. اگر شیرازه فرش‌تان آسیب دیده است، اگر تخصص ندارید به هیچ وجه سعی نکنید که آن را در منزل تعمیر نمایید، زیرا باعث بدریختی و نافرم شدن آن می‌شوید. تنها کار مثبتی که می‌توانید انجام دهید، این است که قسمت آسیب دیده را با استفاده از چسب پهن پوشش دهید. سپس در اولین فرصت بوجود آمده آن را به قالیشویی خوب در مشهد ببرید تا آن‌ها برای شما این کار را انجام دهند.

دقت کنید که چسب نمی‌تواند به مدت طولانی از آسیب بیشتر به شیرازه فرش جلوگیری کند، در نتیجه هرچه سریع بایستی برای ترمیم آن فکری بردارید و در این راستا اقدام نمایید. برای اینکه فرش بیشتر از هم نپاشد می‌توانید پارچه‌ای روی آن قسمت پهن کرده تا کسی روی آن پا نگذارد، سپس در اسرع وقت آن را نزد قالیشویی ببرید.

شیرازه دوزی فرش

توجه داشته باشید که شیرازه ها همیشه صاف و موازی نیستند در هنگام بافت وقتی که رج از دسته دور می شود، تارها انعطاف پذیر میشوند و به وسیله پودهای محکم بیشتر در کنار هم قرار می گیرند. اگر بافنده قالی در کشیدگی پود را درست تنظیم نکند تا تارها موازی قرار گیرند، قسمت بالایی قالی باریک تر از قسمتی پایینی شده یا کمر پیدا می کند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.