05132111522

رفو گری در واقع مکمل قالی بافی میباشد و کسی که تخصصی رفوگری انجام میدهد باید در زمینه های رنگرزی، بافت فرش، شناخت انواع نخ و رنگ و غیره سابقه ای طولانی داشته باشد. ما در کارخانه قالیشویی مشهد سعی کردیم از استادکاران با تجربه این حوزه برای رفوگری فرش شما مشتریان عزیز استفاده کنیم. همکاران ما در بخش ترمیم و رفوگری همگی از افراد باتجربه صنعت بافت و ترمیم قالی هستند. خدا را شاکریم که تا به امروز مشتریانی که فرش هایشان را به ما سپردند، اظهار داشتند که ما بهترین قالیشویی مشهد از نظر مردم در زمینه رفوگری هستیم.

رفوگری فرش در مشهد

خدمات قالیشویی به دسته های مختلفی تقسیم میشود که ما در قالیشویی غرب سعی کردیم برای هر بخش یک تیم حرفه ایی و با تجربه ایی را قرار دهیم تا مشکل شما مشتریان عزیز رفع گردد.

چرا باید فرشمان را به یک رفوگر حرفه ایی بسپاریم؟

زمانی ارزش این هنر مشخص میشود که شما فرش گران قیمتی دارید و بر اثر عواملی همچون سوختگی،  پوسیدگی یا بید خوردگی و ...  دچار آسیب شده باشد، بدون شک تعویض فرش و جایگزین کردن فرشی نو هزینه زیادی را دربرخواهد داشت، البته افرادی هستند که توان مالی تعویض فرش آسیب دیده و کهنه را با فرش نو دارند اما علاقه ای که به فرش قدیمی خود دارند آن ها را وادار میکند به اینکه برای ترمیم و اصلاح، فرش خود را به رفوگر بسپارند. طبیعی است که فرش در معرض  آسیب هایی همچون پوسیدگی ،پاره شدن ،سوختگی ، بید خوردگی و غیره قرار میگیرد پس نیاز به ترمیم و اصلاح فرش نیازی اساسی میباشد. 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تعصب یا علاقه خاصی به فرش خودتان دارید و به دنبال رفع آسیب دیدگی فرش هستید، میتوانید با خیال راحت به ما اعتماد کنید و قالیتان را به تیم حرفه ایی ما در بخش رفوگر بسپارید.


رفع سوختگی فرش در مشهد

اتفاقاتی همچون افتادن تکه ای ذغال بر روی فرش ،افتادن سیگار ، اتو و یا گذاشتن ظروف داغ بر روی فرش باعث ایجاد سوختگی میشود در این مواقع توصیه ما به شما این است که فرش خود را برای ترمیم به یک قالیشویی معتبر و حرفه ایی مثل قالیشویی غرب که کارگاه اختصاصی رفو فرش ماشینی سوخته در مشهد دارند، بسپارید. 

چند راه حل ساده برای رفع انواع سوختگی فرش:

مواردی که در زیر میخوانید خیلی توصیه نمیشه که خودتون انجام بدید، پیشنهاد ما این است که یک عکس از نوع سوختگی بگیرید و برای همکاران ما در بخش رفوگری ارسال کنید تا به شما برای رفع آسیب دیدگی فرش کمک کنند. اطلاعات و مشخصات تماس را در تماس با ما مشاهده کنید..

  • رفع سوختگی فرش با سیگار

برای تمیز کردن لکه سوختگی از کاغذ سمباده استفاده کنید وقتی سوختگی ها ساییده شدند با دستمال محل را پاک کنید با کمک قیچی به آرامی پرزهای سوخته را جدا کنید اگر باز هم محل سوختگی مشخص است از آب اکسیژنه استفاده کنید (هر یک واحد آب اکسیژنه 10 واحد آب اضافه شود) با محلول به دست آمده محل سوختگی را تمیز کنید و با آب بشویید و سپس سطح را خشک کنید .

  • رفع سوختگی فرش با ذغال

 از بین بردن سوختگی فرش با زغال همانند مراحل ذکر شده در پاراگراف قبل میباشد تنها  تفاوت آن استفاده کردن از شامپو فرش است. بدین صورت که ابتدا محل سوختگی را با یک لایه ضخیم از شامپو فرش بپوشانید و بعد از آن که خشک شد جاروبرقی کنید و بعد از آن از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید .

  • ترمیم فرش سوخته شده با قابلمه داغ

فرشی که به وسیله قابلمه داغ سوخته باشد معمولا به رنگ زرد در می‌آید، در این روش می‌توانید نوک پرزهای سوخته فرش را با استفاده از قیچی کوتاه نموده و مقدار کمی پرز تا حدی که بتواند محل سوختگی را پوشش دهد، از قسمت‌های دیگر فرش کوتاه نموده و روی محل کچل شده با چسب بچسبانید.

  • رفع سوختگی فرش با اتو

اتوهای خانگی معمولا یک از عواملی هستند که باعث سوختگی روی فرش و موکت میشوند. برای اینکه بتونید لکه زرد رنگ روی فرش یا موکت که در اثر اتو و سوختگی سطحی به وجود آمده را رفع کنید، مراحلی که زیر شرح داده ایم را دنبال کنید:

اگر لکه سوختگی به رنگ زرد بود پیاز را به دو قسمت کنید و بر روی لکه قرار فشار دهید تا آب پیاز به بافت فرش نفوذ کند، مدتی را بگذارید در همین حالت بین 5 الی 10 دقیقه بماند، سپس مقداری نمک روی محل سوختگی بریزید و کمی با فرچه روی آن بکشید در پایان هم با شامپو فرش محل سوختگی را بشورید تا بوی بد پیاز از بین برود. اگر وقت یا تجربه کافی ندارید میتوانید به قالیشویی هایی مثل قالیشویی غرب که رفوگری فرش را انجام میدهند بسپارید. در صورتی که سوختگی عمیق نیست تکه ای  یخ بر  روی محل سوختگی بگذارید سپس در جهت خواب فرش جارو بزنید.

نظرات کاربران

khorami
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۰:۲۴:۳۰
من نمیدونستم رفوگری فرش تخصص میخواد و خودم شرو به روفو کردن کردمکه متاسفانه فرشمو نابود کردم، از شما خیلی ممنونم که فرش هامو مجدد درست کردید خیلی عالی شده.

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.