05132111522

قالیشویی مشهد خدماتی در حوزه شستشو انواع فرش و تعمیرات آن ها ارائه می کند. در صورتی که خواستار شستشو با کیفیت هستید به قالیشویی ما مراجعه کنید.

شستشو انواع قالی به دو روش سنتی و استفاده از دستگاه های مدرن در قالیشویی ها رواج دارد. با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد نسبت به کارایی و کاربرد قالیشویی آگاهی دارند، فرش های خود را به قالیشویی ها میسپارند. با این حال در این صفحه درباره مزیت های هر دو روش صحبت خواهیم کرد.

شستشوی فرش در منزل یا در قالیشویی؟

شستشوی فرش در منزل یا در قالیشویی؟

شستشو فرش در منزل لوازم و امکاناتی چون، فرچه مخصوص، شامپو فرش، بخار شور را می طلبد. در صورتی که به هزینه هایی شستشو به روش سنتی توجه نکنیم، مهم ترین مشکل شستشو به روش سنتی اشاره می کنیم:

  • روش سنتی بافت فرش ها را تمیز نمی کند: شستشو به روش سنتی بافت عمیق فرش را تمیز نمی کند. بلکه در بخش رویی فرش اثر گذار است. اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر در مشهد هستید قالیشویی غرب مشهد، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. با کمک ما دیگر نیازی نیست که نگران سلامت فرش هایتان باشید.
  • در روش سنتی خشک کردن فرش زمان زیادی می برد: یکی دیگر از چالش های مهم برای شستشو انواع فرش خشک آن ها است. در روش سنتی نیاز است که در یک فضای باز فرش را پهن کرد تا در برابر تابش مستقیم خورشید خشک شود. همین موضوع می تواند 1 الی 2 روز زمان ببرد. در برخی از مواقع فرش ها بو می گیرند و یا زرد می شوند. در صورتی که در قالیشویی خشک کردن فرش ها توسط دستگاه خشک کن صورت می گیرد و خیلی زود فرش ها را بدون اینکه در برابر تابش مستقیم خورشید باشند خشک می شوند.
  • مصرف آب در روش سنتی بیشتر است: در روش شستشو به صورت سنتی ممکن است آب زیادی مصرف شود. اما با توجه به اینکه در قالیشویی ها دستگاه های بزرگ تصفیه آب وجود دارد، از آب بهداشتی به صورت کاملا کم مصرف استفاده می شود.
  • از بین بردن لکه ها در روش سنتی کار سختی است: به مرور زمان فرش ها کدر و یا لکه دار می شوند، در روش سنتی استفاده از بخار شور و یا شامپو فرش به صورت جدی تاثیر گذار نیست و نمی تواند لکه ها را از بین ببرد. حتی در روش سنتی برای از بین بردن لکه ممکن است فرش آسیب ببیند. در صورتی که در قالیشویی ها از بین بردن لکه یک کار کاملا تخصصی است که با کمک نیروی مجرب و دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد. بدون اینکه به بافت فرش آسیبی وارد کند.

تاثیرات نامطلوب شستشو به روش سنتی

  • زرد شدن فرش در روش سنتی برای شستشو آن

زرد شدن فرش دلائل گوناگونی می تواند داشته باشد، یکی از آن ها رطوبت مانده در فرش است. در صورتی که فرش ها بعد از شستشو به سرعت خشک نشوند ممکن است به رنگ زرد و یا قهوه ای در بیایند. همچنین بوی نامطبوعی می دهند و رنگ ریشه های فرش هم زرد می شود. شستشو فرش باید طی مراحلی توام با دقت و حوصله انجام شود. شستشو غیر اصولی فرش ها می تواند خسارت های مالی زیادی را به ما وارد کند. در صورتی که هزینه های شستشو قالیشویی  که توسط اتحادیه ها تعیین می شود، به هیچ وجه گران نیست. سلامت فرش و بافت و رنگ آن ها هم حفظ می شود. افراد بسیاری بوده اند که فرش های خود را به روش سنتی شسته بوده اند، اما پس از زرد شدن و بوی نامطبوع آن، فرش را به قالیشویی ما سپرده اند. ما توانستیم با روش ها و امکانات موجود فرش را مانند روز اول زیبا و خوشبو و درخشان تحویل مشتری خود بدهیم.

  • استفاده از مواد شیمیایی غیر مرغوب:

مواد شیمیایی می تواند تاثیرات منفی را از خود بر جای بگذارد. الیاف فرش ها در اثر مواد شیمیایی بافت و کیفیت خود را از دست می دهد و لکه زرد را در فرش برجای میگذارد.

  • در معرض خورشید:

 نور مستقیم خورشید الیاف فرش را نازک می کند.

  • بنزوئیل پراکسید:

 در صورت استفاده از حشره کش، سفید کننده های خانگی بر روی فرش لکه نارنجی و زرد ایجاد می شود.

اهمیت شستشو فرش در قالیشویی

شستشو فرش در قالیشویی با کمک دستگاه های مدرن و کارشناسان توانمند صورت می گیرد.

  • تخصص و تجربه در قالیشویی ها حرف اول را می زند!
  • وجود امکانات و فناوری های روز دنیا در قالیشویی ها
  • شستشو فرش ها به صورت تمام اتوماتیک
  • ترمیم و تعمیرات فرش در قالیشویی
  • استفاده از مواد شوینده مخصوص در قالیشویی
  • صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از آب تمیز و پاک برای شستشو
  • خدمات قالیشویی در حوزه شستشو انواع مبل، پرده و موکت

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.