05132111522

همیشه به مشتریانی که برای پاک کردن لکه مداد شمعی یا ماژیک به ما مراجعه میکنند توصیه میکنیم که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر شما کودک خردسال در خانه دارید بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق یک پارچه بزرگ برای در محیط بازی کودک پهن کنید تا حدالمقدور از بوز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. در نهایت هم اگر فرش شما آسیب دیده جای هیچ نگرانی نیست، چرا که در این مطلب به شما آموزش میدهیم که چطور در منزل لکه مداد شمعی را از روی فرش پاک کنید. کسانی هم که در مشهد زندگی میکنند و نمیتوانند این مشکل را خودشان رفع کنند میتوانند با بزرگترین قالیشویی مشهد مثل قالیشویی غرب تماس بگیرند و مشکلشان را رفع کنند.



پاک کردن لکه مداد شمعی و ماژیک از روی فرش

برای شروع می‌توانید از شوینده‌ها یا حلال های موجود در بازار استفاده کنید اما توجه داشته باشید که این حلال  ها یا شوینده حتما غیر قابل اشتعال باشد. پس از اسپری کردن حلال غیر قابل اشتعال حتما با حوله تمیز و خشک روی آن بکشید، اگر شوینده و حلال مذکور را ندارید یا نمی‌توانید خریداری کنید از یک عدد لیموترش استفاده کنید، و آب لیمو ترش تازه را به عنوان حلال استفاده کنید.

شستشوی لکه فرش با آب گرم و تشت:

ابتدا تشتی زیر لکه قرار دهید و از بالا آب گرم را روی لکه بریزید به طوری که آب کثیف وارد تشت شود و با آب گرم لکه را بشویید، بهتر است که در حین آبکشی لکه با دست لکه را بمالید تا مواد از لابه‌لای فرش خارج شود. برای پاک کردن لکه‌های ماژیک یا مداد شمعی می‌توانید از الکل استفاده نمایید. برای این کار با استفاده از یک پنبه آغشته شده به الکل را روی محل لکه قرار دهید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان پنبه را روی لکه نکشید، پنبه آغشته به الکل را به مدت نیم ساعت روی لکه قرار دهید، ممکن است در این فاصله الکل از روی پنبه بپرد، که باید در فاصله زمانی مناسب پنبه را مجدد به الکل آغشته نمایید و دوباره آن را روی لکه قرار دهید، بعد از گذشت نیم ساعت پنبه را بردارید، در صورت اینکه هنوز لکه ماژیک یا مداد شمعی روی فرش وجود داشت، مجددا این عمل را باید تکرار نمایید اما اگر لکه از بین رفته بود محل لکه را با یک اسفنج تمیز، شروع به کشیدن نمایید تا محل لکه بطور کامل از بین برود. اگر فرش تان لکه های دیگری داشت میتوانید مطلبی که در سایت قالیشویی غرب برای از بین بردن انواع لکه های فرش نوشتیم را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه ماژیک و مداد شمعی از روی فرش با استفاده از حلال‌های مناسب

یکی از حلال‌هایی که اکثرا برای پاک کردن لکه‌های ماژیک و مداد شمعی یا مداد رنگی بر روی فرش استفاده  می‌شود، سرکه سفید می‌باشد. در مواقعی که در منزل الکل نداشتید می‌توانید تمامی مراحلی که در بالا توضیح دادیم را با سرکه سفید انجام دهید.

یکی دیگر از حلال‌های مناسب، آبلیمو می‌باشد، برای استفاده از این حلال باید میزانی از آبلیمو را روی محل لکه بریزید و توسط یک حوله تمیز و خشک روی لکه بمالید تا لکه محو شود و در آخر محل لکه را آبکشی نمایید. بهتر است برای آبکشی، یک ظرف یا لگن را زیر قسمت لکه قرار دهید و از بالا روی آن آب بریزید تا کاملا لکه پاک و فرش تمیز گردد.

اگر زمینه فرش شما روشن است، بهتر است از محلول آب و سفید کننده استفاده نمایید. بدین منظور باید مقداری آب را با مقداری سفید کننده را باهم ترکیب نمایید و با استفاده از یک مسواک آن را روی لکه مداد شمعی یا ماژیک روی سطح فرش بکشید و در انتها محل لکه را به طور کامل آبکشی نمایید. البته فراموش نکنید مراحلی که شرح دادیم را برای پاک کردن مداد شمعی از روی موکت هم میتوانید استفاده کنید.

 

پاک کردن لکه مداد شمعی با استفاده از پراکسید هیدروژن در قالیشویی:

همچنین می‌توانید از آب هیدروژنه یا پراکسید هیدروژن نیز استفاده کنید، به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و روی لکه مداد شمعی بکشید. این ماده بسیار موثر است اما استفاده طولانی و زیاد آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اگر فرش شما روشن است می‌توانید از آن برای درخشان شدن فرش تان نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که پراکسید هیدروژن ممکن است به رنگ فرش شما آسیب بزند و در صورت پاک نکردن آن موجب پوسیدگی و پارگی فرش شود. بنابراین در استفاده از این ماده دقت کنید چرا که از این ماده معمولا در قالیشویی ها استفاده میکنند و با توجه به تجهیزات و محیطی که در اختیار دارند میتوانند از آسیب دیدن فرش جلوگیری کنند.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.