05132111522

قطعا تا حالا چشمتان به چرم‌های دوخته شده لبه فرش افتاده است و شاید هم این سوال برای شما پیش آمده که چرا این چرم به اینجا وصله خورده؟ بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین کاربردهای چرم‌ دوزی  فرش برای این است که کمتر به لبه‌های قالی شما آسیب وارد شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بیشتر فرش‌هایی که زودتر از موعد خراب می‌شوند، حتما آسیب‌دیدگی آن‌ها از لبه‌شان شروع شده است و جلوی آن گرفته نشده است. اما برای جلوگیری از این آسیب چکار باید کرد؟ بهترین راهکار برای مشکلات این مدلی، چرم‌دوزی است. درسته که چرم‌دوزی زیر فرش قرار میگیره ، اما همان نوار کوچک که زیر فرش که به خود قالی دوخته شده است، می‌تواند تاثیر بالایی روی استحکام فرش داشته باشد. به زیبایی فرش هم خدشه وارد نمیکنه و در نتیجه به عمر آن هم کمک زیادی می‌نماید. خدماتی مثل ریشه دوزی، چرم دوزی، شیرازه دوزی، رفوگری فرش و لکه برداری را تقریبا اکثر کارخانه های قالیشویی در مشهد انجام میدهند.

چرم دوزی فرش ماشینی و دستباف چگونه انجام می‌شود؟

چرم دوزی دقیقا چه مزایایی برای فرش ایجاد می‌نماید؟

  • به صورت کلی اگر بخواهیم به موارد مهم این کار اشاره کنیم، بهتر است که به مباحث زیر دقت نمایید:
  • چرم‌دوزی بیشتر می‌تواند به کمک فرش‌های دستباف بیاید که از نظر قیمتی بسیار با ارزش هستند، به همین دلیل می‌تواند از ساییدگی، پارگی و پوسیدگی زودرس آن‌ها به میزان بسیار زیادی جلوگیری نماید.
  • یکی دیگر از موارد پرکاربرد دوختن چرم به فرش را می‌توان جلوگیری از کیس شدن و چروک شدن فرش دانست. به این دلیل که می‌تواند ظاهر زیبای فرش شما را به مدت زمان طولانی حفظ نماید.
  • حتما تا حالا مشاهده کرده‌اید که فرش در محیط‌هایی همچون سرامیک، سنگ، پارکت و سطوح صیقلی روی آن‌ها سر می‌خورد. دوختن آن روی فرش باعث می‌شود تا از این عمل جلوگیری شده و کمتر سر بخورد.
  • اگر می‌خواهید که فرش شما ظاهری یکدست و صاف داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که چرم‌دوزی را روی قالی خود اعمال نمایید.

چرم طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

همواره یکی از سوال‌هایی که از طرف خانواده‌ها برای انتخاب فرش مطرح می شود، این است که آیا باید برای فرش خود از چرم طبیعی استفاده کنند یا مصنوعی، هرچند که این انتخاب می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد. اما بهتر است بدانید که قیمت چرم طبیعی بسیار بالاست، به همین جهت اگر نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی برای چرم فرش خود کنید، بهتر است که از چرم مصنوعی استفاده نمایید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از چرم‌های مصنوعی کیفیت بالا، طول عمر بسیار زیادی نسبت به چرم‌های طبیعی دارند، به همین جهت استفاده از این چرم‌های مصنوعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که صرفه اقتصادی برای شما دارند. همچنین با گفتن تمام این موارد، باز هم لازم به ذکر است که بگوییم اگر قیمت برای شما مطرح نیست و فرش شما از جنس خاصی مانند ابریشم ساخته شده است، پیشنهاد ما انتخاب چرم طبیعی است.

چرم طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

بهترین زمان برای تعویض نوار چرمی چه موقعی است؟

بهتر است بدانید که نوار چرمی دوخته شده به فرش اغلب نیاز به تعویض پیدا نمی‌کند، اما اگر در طول زمان لازم شد که این نوار را عوض کنید میتوانید از تیم تخصصی ما در قالیشویی غرب کمک بگیرید.  عوض کردن نوار چرمی پشت فرش باید توسط یک رفوکار ماهر انجام شده و به صورت زیگزاگ دوخته شود. همچنین اگر فرش خود را از قالیشویی تحویل گرفتید، باید به دقت روی آن را مشاهده نمایید تا اثری از دوخت آن روی قالی نباشد. اگر در دوختن آن روی قالی هرگونه ناهماهنگی مشاهده کردید یا اثری از دوخت روی فرش مشخص بود، می‌توانید با قالیشویی مورد نظر تماس گرفته و این موضوع را با ایشان در میان بگذارید تا بتوانند ایراد پیش آمده را رفع نمایند.

چرم دوزی فرش

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.