05132111522

ظاهر فرش شگی مانند ظاهر تمام فرش‌های دیگر نیست، به این دلیل که پرزهای آن بلندتر از حد نرمال بوده و تار و پود آن تفاوت بسیاری با قالی‌های دیگر دارد. فرش شگی به وسیله یک لایه زیره که دارد، تمام الیاف پرز بلند خود را کنار یکدیگر نگه می‌دارد. اگ میخواهید برای شستشوی قالی به دنبال قالیشویی معتبر در مشهد میگردید به قالیشویی غرب اعتماد کنید، البته این پیشنهاد برای عزیزانی که در مشهد زندگی میکنند، میباشد.

شستشوی فرش شگی و نحوه نگه داری

شستشوی فرش شگی در منزل به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید فرش شگی را شستشو دهید، در اولین مرحله باید فرش را جارو زده و سپس آن را برس بکشید. زمانی که این دو مرحله را به دقت انجام دادید، نوبت به شستشو و سپس آویزان کردن فرش می‌رسد.

بسیاری از افراد هستند که فرش را با دقت کامل شستشو می‌دهند اما زمانی که کار به مرحله خشک شدن می‌رسد، می‌بینند که فرش لک شده است. برای جلوگیری از این معضل باید از اسپری ضد لک استفاده کنید. هنگامی که محلول را روی فرش اسپری کردید کمی صبر کنید و اجازه دهید تا فرش به صورت کامل خشک شود.

یکی از راهکارهایی که باید برای تمیز ماندن فرش شگی استفاده کنید، شانه کردن آن می‌باشد. این کار به قدری تاثیر گذار است که با انجام دادن آن و دیدن نتیجه، ناخواسته ترغیب به انجام آن می‌شوید.

در آخرین مرحله زمانی که فرش به طور کامل خشک شد، در مرحله بعدی آن را در محل مورد نظر پهن کنید. تمام مراحل گفته شده اگر به دقت انجام نشود، ممکن است مشکلاتی را برای فرش شما بوجود بیاورد. اگر فرش شما لکه دارد میتوانید مقاله انواع لکه برداری فرش را که به طور مفصل لکه های مختلف را بررسی کرده ایم را بخوانید.

 

شستشوی فرش شگی به چه صورت است؟

 

برخی از نکات مهم در مورد شستن فرش شگی

فرش‌های شگی نسبت به سایر فرش‌ها گرد و غبار بیشتری به خود جذب میکنند، به همین دلیل قبل از اینکه مراحل شستشو را انجام دهید، باید تمام گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. پیشنهاد میکنیم فرش را در نقطه بلندی آویزان کرده و سپس با استفاده از تکه چوبی آن را بتکانید.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.