05132111522

نگران پاک کردن لکه ریمل، رژ لب، سایه، خط چشم و یا امثال اینها از روی فرش نباشید، کار بسیار ساده ایی است، همچنین آموزش انواع لکه برداری فرش را برای رفع دیگر لکه ها را در سایت قرار دادیم. مثل همیشه ابتدا پیشنهاد میکنیم که اگر در مشهد زندگی میکنید فرش خود را به قالیشویی مشهد که از نظر مردم معتبر است مثل قالیشویی غرب بسپارید، اگر هم میخواهید خودتون در منزل اینکار را انجام دهید به ادامه مطلب بپردازید.

از بین بردن لکه لوازم آرایشی

برای اینکه لکه لوازم آرایش را از روی فرش راحت پاک کنید بهتر است در همان زمان های اولیه که لکه ایجاد شده با سرعت بالاتری انجام دهید. لکه رژ لب بخاطر اینکه لکه چربی است، سخت تر پاک می شود و اگر بخواهید کامل لکه از بین برود باید از خدمات لکه بری قالیشویی استفاده کنید. بهتر است قبل از هر کاری مواد اضافه را از تا موقعی که تازه هست و به تار و پود فرش نرسیده آن را از روی فرش با یک قاشق بردارید بعد با محلول مایع ظرفشویی الکل و آب روی آن را بکشید. همچنین می توانید از خمیر دندان استفاده کنید ، مقداری خمیر دندان را روی لکه بریزید و بعد از 5 دقیقه آن را با دستمال تمیز پاک کنید و روی آن را با شامپو فرش می توانید روی آن را تمیز کنید.

با حلال های دیگری هم می توانید لکه را پاک یا کمرنگ کنید :

می توانید از الکل سفید، سرکه سفید و شامپو فرش، محلول های آرایش پاک کن، مایع ظرفشویی و ... هم استفاده کنید. از روش هایی که در مطلب شستشوی فرش در منزل توضیح دادیم هم استفاده کنید. این را بخاطر داشته باشید هر محلول یا ماده ای را خواستید مورد استفاده قرار دهید اول در گوشه ای از فرش امتحان کنید و مطمئن شوید که به فرش آسیبی وارد نمی کند و رنگ فرش تغییر نمی کند. نکته: اگر لکه قدیمی شده بود می توانید از بررسی نرم و آب ولرم استفاده کنید تا مواد از تار و پود فرش خارج شود و با مواد شوینده آن را تمیز کنید.

مراحل پاک کردن رژ لب از روی فرش و موکت

بهتر است برای پاک کردن رژلب از روی فرش سریع تر اقدام کنید تا لکه به طور کامل پبرطرف شود. ابتدا مواد باقی مانده رژلب را به وسیله یک قاشق یا کارد از روی قالی بردارید، این کار را به گونه‌ای انجام دهید که باقی مانده مواد رژلب روی فرش پخش نشده و وارد بافت‌های عمیق‌تر فرش نشود.

برای پاک کردن رژ از روی فرش و به منظور جلوگیری از پخش شدن بیشتر آن روی سطح فرش، می‌توانید از چسب نواری استفاده کنید. در ادامه و برای شستشوی آن نیز می‌توانید از خمیر دندان، اسپری مو، الکل و شامپو فرش استفاده کنید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

خوشبختانه لاک ناخن ماده پاک کننده مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل، بهترین حلال و از بین برنده برای این لکه‌ها، استفاده از لاک پاک کن و استون است.البته ما به صورت کاملا تخصصی راجع با این موضوع در صفحه از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش توضیح داده ایم.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.