05132111522

رنگ پلاستیکی که روی فرش ریخته را به چند روش می توانید پاک کنید؛ پاک کردن رنگ پلاستیکی از رنگ روغنی راحت تر است. البته می توانید قبل از شروع کار آموزش انواع لکه برداری فرش در منزل را مطالعه کنید تا لکه های دیگری هم اگر در فرش وجود داشت رفع کنید، چند روش ساده را در این آموزش به شما معرفی کردیم که میتوانید از آنها استفاده کنید، ولی مثل همیشه پیشنهاد ما به شما سپردن قالی به فرش شویی معتبر در شهر تان است، همشهریان مشهدی هم میتوانید قالی خود را به قالی شویی غرب مشهد که جزو معتبرترین قالیشویی های مشهد از نظر مردم است بسپارید.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی فرش

روش های پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی فرش

رنگ پلاستیکی از این جهت نسبت به رنگ روغنی راحت تر پاک می شود، چون حلال آب است و مانند رنگ روغن با بنزین یا تینر حل نمی شود، ابتدا مقداری شامپو فرش و نرم کننده را با مقداری آب سرد مخلوط کنید و با دستمال تمیز نخی با کمک محلول روی فرش  بکشید تا لکه از بین برود به دلیل اینکه این نوع لکه به سادگی پاک نمی شود باید چندین بار اینکار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

لازم بذکر است برای فرش های دستباف و فرش های قیمتی روش های خانگی پیشنهاد نمی شود

البته میتوانید از روش دیگری که از محلول پودر صابون با آب سرد تشکیل شده استفاده کنید، ما در آموزش شستن فرش با پودر صابون به طور کامل این روش را توضیح دادیم. اگر لکه کمی خشک شده بود با آب ولرم قسمت لک شده را مرطوب کنید و محلول را روی آن بریزید و اجازه دهید تا کف کند بعد با دستمال تمیز آن را کامل خشک کنید.

از ترکیب سرکه و مواد شوینده هم میتوانید برای بعضی از فرش ها استفاده کنید، فقط باید توجه داشته باشید که مصرف بی رویه سرکه ممکن است به فرش آسیب بزند یا حتی در برخی موارد رنگ فرش را هم تغییر دهید، بهتر است برای لکه های کوچک بیشتر از یک فنجان سرکه در محلول مواد شوینده استفاده نکنید. در این روش هم بعد از اینکه روی لکه مورد نظر را با این محلول شستن بلافاصله با دستمال تمیز خشک و سفید رنگ روی لکه موردنظر بکشید، برای خشک کردن فرش هم می میتوانید از روش هایی که در آموزش خشک کردن فرش در منزل توضیح دادیم استفاده کنید.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.