05132111522

لکه های ادویه معمولا روی فرش های آشپزخانه بیشتر دیده میشود، لکه هایی که توسط زردچوبه، زعفران و امثال اینها ایجاد میشود. پاک کردن لکه زردچوبه نیاز به یک قلق خاصی دارد، چون در حالت عادی اگر قسمتی که زردچوبه ریخته شده باشد مرطوب نباشد، با جارو برقی به راحتی پاک میشود.

پاک کردن لکه ادویه از روی فرش

چگونه لکه ادویه جات را از روی فرش پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه زعفران ، لکه زردچوبه که دو عامل پر استفاده در هر خانه ای مخصوصا آشپزخانه می باشد چند روش ساده وجود دارد که کادر قالیشویی مشهد در این مطلب برای شما قرار داده اند. برای رفع انواع لکه از روی فرش مقالات دیگر را مطالعه کنید.

لکه زعفران:

لکه زعفران اگر پودر زعفران به روی فرش ریخته باشد اولین کاری که انجام می دهید جاروبرقی است اول مواد ریخته شده را جارو برقی کنید تا گرده های زعفران برداشته شوند و به الیاف فرش نفوذ نکند ، اگر زعفران دم کرده روی فرش ریخت اول همه مواد اضافه جامد را از روی فرش جمع کرده و بعد با دستمال پنبه ای تمیز روی آن را ب صورت ضربه ای پاک کنید.

توجه داشته باشید که هیچ وقت رو لکه را مالش ندهید و نکشید چون امکان دارد لکه پخش شود و بزرگ تر شود بعد از که با پارچه مقداری از مواد جامد را از روی فرش پاک کردید از سفید کننده آب اکسیژن و آب خنک استفاده کنید روی لکه را اسپری کنید و اجازه دهید 40 دقیقه این ماده روی لکه بماند ناحیه لک شده را با یک دستمال سفید تمیز پاک کنید و اجازه دهید فرش زیر نور خورشید و هوای آزاد خشک شود برای پاک شدن کامل لکه سعی کنید چندین بار این کار را انجام دهید.

لکه زردچوبه:

یکی از لکه های دیگر که سرسخت است لکه زردچوبه می باشد، زردچوبه بخاطر خواص زیادی که دارد در هر خونه ای زیاد مصرف می شود به خاطر انتی اکسیدان و ضد التهاب و ضد باکتری بودنش علاوه بر استفاده در غذا ها برای  ماسک صورت و مو هم استفاده می شود ولی همان طور که می دانیم رنگ دانه زرد چوبه به سختی از روی پارچه ، فرش ، لباس پاک می شود به همین دلیل از نور خورشید استفاده کنید چون باعث اکسید شدن زردچوبه می شود و این تاثیر زیادی برای از بین رفتن لکه زرد چوبه می شود.

توجه :هیچ وقت این لکه ها را با آب گرم شستشو ندهید چون باعث ماندگاری لکه خواهد شد.

شستشو لکه با آب سرد انجام شود، روش اولی که می توان از بین بردن لکه استفاده کرد محلول سرکه سفید و مایع ظرفشویی و آب می باشد، که مقداری سرکه سفید + 3 قاشق مربا خوری مایع ظرفشویی+یک فنجان آب حل کنید و با یک مسواک ناحیه مورد نظر را بکشید و در معرض نور خورشید قرار دهید اگر دسترسی ندارید نور خورشید می توانید روی آن با پارچه تمیز بپوشانید.

برای تمیز کردن لکه زردچوبه از روی پارچه یا فرش می توان از جوش شیرین استفاده کنید به خاطر خاصیت جذب کنند بودن جوش شیرین می تواند گزینه خوبی برای پاک کردن لکه شود، قسمت لک شده را با جوش شیرین بپوشانید و تا 7 دقیقه صبر کنید و بعد با مسواکی نرم روی آن بکشید تا لکه محو شود، و در آخر با آب و صابون همان قسمت را شستشو دهید. اگر محلول های بالا قابل دسترس نبود می توانید از مایع سفید کننده استفاده کنید که ولی باید توجه داشته باشید که این محلول را با دقت بالا استفاده کنید و برای رنگ های تیره استفاده نشود ولی بهترین و سریع ترین محلول برای از بین بردن لکه است که این محلول را با مقداری سفید کننده و مقداری آب درست میشود و روی لکه را بکشید و بعد با دستمال تمیز آن را پاک کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.