05132111522

سوختگی ناشی از زغال یا اتو داغ معمولا سهوا پیش می آید که متاسفانه علاوه بر اینکه ظاهر فرش را بهم میریزد ممکن است به بافت فرش هم آسیب بزند، برای حل این مشکل قبل از هر اقدامی ابتدا شدت آسیبی که به قالی شما وارد شد را بررسی کنید و سپس دست به اقدام بزنید. مثل همیشه اولین پیشنهاد ما سپردن فرش به قالیشویی است.

 

رفع سوختگی فرش

انواع سوختگی فرش:

تقریبا همه کسانی که به دنبال رفع این مشکل هستند با انواع سوختگی فرش آشنا هستند، سوختگی های ناشی از سیگار ، سوختگی قابلمه ، اتو ، ذغال و غیره. در این مطلب راهکارهایی به شما پیشنهاد می شود که بتوانید خودتان مشکل را در منزل رفع کنید. اگر به هر دلیل نتوانستید این مشکل را رفع کنید بهتر است با یک شماره قالیشویی مشهد برای قالیشویی تماس بگیرید. البته این پیشنهاد برای همشهریان مشهدی است و شما با توجه به شهری که در آن زندگی میکنید میتوانید یک قالیشویی معتبر را انتخاب کنید.

سوختگی فرش با سیگار:

اگر فرش شما بر اثر افتادن سیگار دچار سوختگی شده باشد می توانید سطح سوختگی را با سمباده بسابید ، سپس با استفاده از یک جارو روی سطح ساییده شده را جمع کرده و تمیز کنید اگر همچنان سوختگی باقی مانده و از بین نرفته سطح مورد نظر را با محلول آب اکسیژنه اسپری نمایید و آب تمیز محل را شسته و در آخر قسمت آسیب دیده را کاملا خشک کنید.

سوختگی با ذغال:

یکی از سوختگی های رایج سوختگی ناشی از افتادن زغال بر روی فرش می باشد که لازمه حل این مشکل این است که شدت سوختگی به اندازه ایی نباشد که فرش از دو طرف سوراخ شده باشد. معمولا ذغال سوختگی بزرگتر و عمیق تر به جا می گذارد و از بین بردن این سوختگی ها کار سختری است، (سوختگی ذغال مراحل از بین بردنش به صورت مراحل سیگار می باشد) ولی قبل از انجام دادن مراحل با یک قیچی کوچک تیز مقداری از قسمت سوختگی را از روی فرش جدا کرده (توجه داشته باشید زیاد این کار را انجام ندهید چون ممکن است به الیاف فرش آسیب وارد شود.) پس از قیچی کردن پرز های سوخته روی سطح آسیب دیده را با شامپو فرش بشویید و بگذارید تا کاملا سطح خشک شود و در آخر جارو برقی بزنید.

نکته: یادآور می شویم هیچ وقت برای شستشو سوختگی فرش از صابون استفاده نکنید.)

سوختگی فرش با اتو:

یکی دیگر از سوختگی ها فرش ناشی از اتوی داغ می باشو اگر سوختگی با اتو خیلی سطحی باشد در حدی که لکه زردی ایجاد شده می توانیم با استفاده از یک پیاز آن را رفع کنیم پیاز را نصف کنید و روی محل سوختگی قرار دهید و در آخر محل لکه را با آب سرد شستشو دهید اگر این مقاله مشکلتون حل نشد می توانید با از امکانت بهترین قالیشویی مشهد استفاده کنید.

سوختگی قابلمه:

سوختگی قابلمه اگر زیاد به الیاف فرش آسیب نزده باشد می توان تکه یخی را روی محل مورد نظر قرار دهید بعد که یخ کاملا آب شد پرزهای فرش را شانه زده و به حالت اولیه برگردانید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.