05132111522

چسبیدن آدامس روی فرش مثل لکه های چای و قهوه نیست چرا که این لکه ها را می توان با شامپو فرش پاک کرد اما آدامس ماده ای صمغ مانند است که ابتدا باید ضایعات آن را از روی فرش برداشته شود و سپس برای از بین بردن لکه اقدامات لازم را انجام دهید.

برطرف کردن لکه آدامس از روی فرش

روش ساده اما عملی برای پاک کردن یا کندن آدامس از روی فرش

آدامس هم مانند هر لکه دیگری باید سریع و با سرعت عمل بالایی لکه را تمیز کنید، معمولا وقتی لکه آدامس تازه باشد به راحتی پاک میشود و زمانی این کار سخت میشود که آدامس مدت طولانی روی فرش بماند. روش های متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد که در زیر به طور مفصل شرح داده ایم.

  • روش اول

چند تکه یخ را درون کیسه فریزر بریزید و در کیسه را ببندید کیسه یخ را مستقیما روی لکه قرار دهید سرمای کیسه باعث می شود که صمغ سفت و خشک شده و کندن آدامس راحت تر شود، بعد از گذشت چند دقیقه با یک چاقو اضافات را از روی قالی بردارید و حتما مراقب باشد به فرش آسیبی وارد نشود سپس الباقی لکه را با شامپو فرش شستشو دهید و محل مورد نظر را با دستمال خشک  کنید.

  • روش دوم

استفاده از سرکه : ابتدا سرکه را گرم کنید و سرکه گرم شده را روی لکه گذاشته و آدامس به راحتی حل میشود و از سطح مورد نظر پاک خواهد شد. گاها در استفاده از این روش نیاز به شستشوی محلی که سرکه روی آن ریخته، میشود. برای رفع بوی بد فرش هم آموزش هایی در سایت قالیشویی غرب مشهد قرار داده ایم که میتوانید استفاده کنید.

  • روش سوم

اگر که به یخ دسترسی ندارید می توانید از سشوار استفاده کنید ولی این روش از روش اول سخت تر است چرا که گرما باعث شل شدن ادامس می شود و امکان دارد جاهای تمیز فرش هم کثیف شود، سشوار روی لکه آدامس قرار دهید و به محض اینکه آدامس شل شد سشوار را خاموش کنید و با یک دستمال تمیز آن را از روی فرش جدا کنید (توجه داشته باشید به هیچ وجه دستمال را روی فرش نکشید بخاطر اینکه ممکن است آدامس پخش شود و به الیاف فرش برسد.)

  • روش چهارم

استفاده از مایع ظرفشویی و نمک : این روش معروف است همه با آن آشنایی دارید ابتدا مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و نمک روی آن بریزید و با استفاده از چاقو یا هر وسیله مناسب آدامس را جدا کنید.

  • روش پنجم

سس مایونز هم می تواند گزینه خوبی باشد چون آدامس را نرم میکند و به راحتی جدا می شود، از آبلیمو هم می توانید به همین روش استفاده کنید.                                                                 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.