05132111522

خمیر بازی  و اسلایم از لوازمی است که بیشتر کودکان به آن علاقه دارند، که همین علا برای یعض از خانم های خانه دار دردسر ساز شده است. خمیر بازی یا اسلام به خاطر چسبندگی که دارند اگر روی فرش ریخته شوند به راحتی به فرش میچسبند و ظاهر فرش را بهم میریزند. در این پست قالیشویی غرب مشهد میخواهد به شما بدون یاد بدهد بدون نیاز به شستشوی فرش لکه های این چنین را از روی قالی پاک کنید.

پاک کردن لکه خمیر بازی و اسلایم از روی فرش

چگونه اسلایم و خمیر بازی را از روی فرش پاک کنیم؟

خمیر اسلایم یک خمیر صنعتی است که در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، در این مقاله با نکاتی آشنا میشوید که اگر این اتفاق افتاد برای رفع آن چه راه حلی به کار ببریم: بهترین کار ممکن برای از بین بردن هر نوع لکه ای این است که سریع برای پاک کردن آن اقدام کنید، برای اولین قدم به کمک یه کاردک یا حتی دست سعی کنید تا جایی که امکان دارد مواد را از روی فرش بردارید هر چقدر این کار را با دقت و عکس العمل بالاتری انجام دهید لکه سریعتر از بین می رود. اگر فرش شما لکه های دیگری هم دارد میتوانید مقاله انوع لکه بری فرش را مطالعه کنید و لکه های دیگر را پاک کنید، تمام مقالات توسط پرسنل قالیشویی غرب مشهد تهیه شده و صد در صد کاربردی است.

راهکار پاک کردن خمیر یا اسلایم خشک شده از روی فرش

اگر خمیر بازی با اسلایم کودکانمان در الیاف فرش خشک شده باشد می توانید با یک دستمال یا برس زبر سفت روی آن بکشید آن تکه تکه شود و از الیاف فرش جدا شود و بعد با جارو تکه آن را جارو کنید اگر این روش کارساز نبود برای پاک کردن اسلایم حدود 180 میلی لیتر سرکه سفید را با 90 میلی لیتر آب حل کنید، این محلول را درون یک آب پاش یا اسپری بریزید و بر روی لکه اسپری کنید تا مطمئن شوید محل لکه به خوبی به محلول آغشته شده است و از یک برس استفاده کنید تا لکه نسبت به محلول واکنش نشان دهد. دقایقی صبر کنید تا خاصیت چسبندگی اسلایم با محلول آب و سرکه از بین رود. هنگام کشیدن برس روی محلی که اسلایم خشک شده قرار دارد می‎توانید شاهد این تغییر باشید.

سعی کنید لکه را به کمک برس از روی فرش حذف کنید. اما این کار را به آرامی انجام دهید تا لکه بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود. برس را چند بار تمیز کنید تا باعث پخش شدن لکه نشود و کامل از بین برود.در آخر یک دستمال یا حوله تمیز آغشته به الکل کنید و روی لکه را کامل بکشید تا رد لکه کامل از بین برود.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.