05132111522

چه راهکاری باید برای از بین بردن لکه جوهر و حلال مرکب از روی فرش انجام دهیم تا تمیز شود؟ مثل همیشه پیشنهاد قالیشویی غرب مشهد به شما سپردن فرش به قالیشویی معتبر است ولی اگر همچنان قصد دارید که خودتان لکه برداری فرش را انجام دهید، ادامه مقاله را بخوانید.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

ساده ترین روش های از بین بردن لکه جوهر از روی فرش:

 

  • پاک کردن جوهر با استفاده از ماست

برای اینکه بتوانید لکه جوهر را به صورت کامل از روی فرش پاک نمایید، باید ابتدا مقداری ماست را روی لکه بریزید. سپس چند لحظه صبر کنید تا ماست لکه جوهر را به خود جذب کند، وقتی جوهر به صورت کامل به ماست جذب شد می‌توانید ماست‌ها را از روی فرش بردارید. در این مرحله مشاهده خواهید کرد ک لکه جوهر از روی فرش پاک شده است. در آخر هم حوله بردارید تا بتوانید آب باقی مانده از ماست را از روی فرش تمیز نمایید اگر مشاهده کردید که لکه حاصل از جوهر هنوز هم روی فرش وجود دارد، لازم است تا این اقدامات را چندین بار تکرار نمایید تا به صورت کامل لکه از روی فرش پاک شود.

 

ماست

 

  • پاک کردن جوهر با استفاده از اسپری مو

با استفاده از اسپری مو می‌توانید به راحتی این لکه را از بین ببرید، ابتدا باید اسپری مو را روی لکه بپاشید تا به خوبی آن را پوشش دهد، سپس لکه جوهر جذب اسپری شده و با استفاده از حوله شما می‌توانید این لکه را پاک نمایید. در آخر اگر مشاهده کردید که لکه اسپری روی فرش باقی مانده است، می‌توانید با استفاده از مقداری آب ولرم و یک حوله آن را به صورت خیلی راحت از روی قالی پاک نمایید. اسپری مو برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش هم مناسب است.

 

اسپری مو

 

  • از بین بردن جوهر با استفاده از مواد شوینده ملایم

اگر 2 روش قبلی را امتحان کردید ولی هنوز هم اثر لکه جوهر روی فرش شما باقی مانده است، باید از مواد شوینده ملایم استفاده نمایید. برای این کار لازم است تا از شامپو بچه استفاده کنید که در دسته مواد شوینده ملایم قرار می‌گیرد، اگر لکه هنوز مرطوب است باید با استفاده از دستمال حوله‌ای قسمت‌های خیس آن را سریعا جذب نمایید، سپس شامپو بچه را روی محل لکه بپاشید و مقداری آب ولرم را روی آن اسپری نمایید، در مرحله آخر هم سعی کنید با استفاده از یک دستمال تمیز محل مورد نظر را تمیز نمایید.  برای این کار سعی کنید حوله را از قسمت خارجی لکه به سمت قسمت داخلی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود، اگر هنوز هم حس کردید که فرش رطوبت دارد می‌توانید این کار را چندین بار تکرار نمایید.

چگونه لکه های قدیمی جوهر را از روی فرش پاک کنیم؟

در این قسمت لازم است به شما هشدار دهیم که هیچوقت سعی نکنید برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش دستباف، از موادی مانند الکل و استون استفاده کنید. به این دلیل که ممکن است به بافت فرش آسیب زیادی وارد نماید. به این مسئله دقت نمایید که هرچه لکه جوهر قدیمی‌تر باشد، پاک کردن آن سخت‌تر خواهد بود،اما راه حل هایی هم دارد که در زیر به آن اشاره کردیم:

یک قاشق غذاخوری سرکه را در ظرفی بریزید سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با آن مخلوط کنید و یک فنجان آب گرم را به این محلول اضافه نمایید.

زمانیکه این محلول درست شد، یک دستمال تمیز را هم برای پاک کردن لکه به همراه خود بیاورید، دستمال تمیز را به درون محلول بیندازید، سپس آن را روی لکه بمالید تا جذب لکه گردد. در پایان هم یک دستمال تمیز دیگر را درون آب سرد بیندازید تا مرطوب گردد، سپس روی لکه بمالید تا لکه به صورت کامل از روی آن پاک شود.

 

چگونه حلال مرکب خوشنویسی را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن مرکب از روی فرش هم مثل پاک کردن جوهر است ولی با کمی تغییر ساده، چون ترکیب شیمیایی حلال مرکب خوشنویسی با جوهر فرقی ندارد.

روش اول: برای رفع این لکه ابتدا مقداری پاک کننده ی نرم مانند شامپو بچه و آبلیمو روی محل لکه میریزید و سپس با یک پارچه یا دستمال کاغذی  روی آن گذاشته تا جوهر یا مرکب را به خود جذب کند و سپس مقداری آب ولرم یا آبلیمو را روی لکه اسپری کنید و بعد از آن محل را با پارچه ای تمیز و خشک نمایید.

 

روش دوم: محل لکه را با پارچه آغشته به الکل سفید خیس کنید و سپس پارچه ای که آغشته به الکل یا تینر هستش روی محل لکه قرار دهید و مالش دهید به صورت دورانی و سپس محلولی از شامپو فرش و آب ولرم تهیه نمایید و بعد از از آن پارچه سفید و تمیز دیگری را به محلول درست شده آغشته میکنیم و روی محل مالش میدهیم باید طوری مالش دهیم که محلول درست شده با لکه ایجاد شده به طور کامل حل شوند و سپس با استفاده از پارچه تمیز محل را کاملا خشک میکنیم و در آخر باید محل را با استفاده از هوای آزاد یا پنکه بطور کامل خشک شود تا از پوسیدگی فرش جلوگیری شود.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.