05132111522

امروزه با توجه به نوع چیدمان و سبک دکوراسیون  منزل و مکان های تجاری فرش های متنوعی روانه بازار گشته است فرش هایی از جنس چرم و پوست نمونه ای از فرش های جدید  و مدرن میباشند که بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. روش های شستشوی هر فرشی با توجه به جنس و ظرافت آن متفاوت است که قالیشویی غرب به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد شما را با اصول شستشوی فرش چرم و پوست آشنا میکند.

آشنایی با فرش پوست و نحوه شست و شوی آن

فرش پوست چیست ؟

بهتر است قبل از اینکه در مورد چگونگی شستشوی این فرش بپردازیم توضیح مختصری در رابطه با فرش پوست داشته باشیم.فرش پوست  و فرش چرم طبیعی تولید شده از پوست حیواناتی همچون گوسفند ، آهو ، بز، گاو و گوساله میباشد و زیبایی این فرش ها خیره کننده میباشد اندازه این فرش ها حداکثر به 6 متر میرسد و به عنوان پادری، کناره، دیوارپوش و کفپوش مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ ها و طرح های متنوعی از این جنس فرش ها در بازار دیده میشود.

فرشی که از پوست گاو تشکیل شده است در رنگ های قهوه ای  تیره، عسلی، سیاه، قرمز، سفید، خالدار و غیره برای تزئین خانه ها ، شرکت ها ، آتلیه ها  و دیگر مکان ها به کار میرود  .لایه زیرین فرش چرم ،  آستر اشبالت مصنوعی میباشد که با نخ های موم زده ایتالیایی دوخته میشوند و برای استقامت بیشتر فرش چرم از چرخهای مخصوص دوخت استفاده می شود. فرش پوست زیبا ، مدرن و بسیار لوکس می باشد و هنگامی که بر روی سرامیک و پارکت  پهن می گردد جلوه ای خاص  به مکان  و محیط اطراف می دهد و روح ، گرما و جذابیت  را با خود به ارمغان می آورد.

فرش پوست چگونه شسته میشود ؟

فرش پوست نسبت به دیگر فرش ها دیرتر کثیف میشود و هم چنین اینکه با استفاده از جاروبرقی می توان کیفیت و درخشندگی فرش را طولانی تر کرد. فقط باید دقت شود که در هنگام جارو کردن از درجه کم جاروبرقی  و در جهت موهای فرش استفاده گردد. هنگامی که فرش کثیف می شود کافی است با مقداری سرکه ، آب و دستمالی نرم و تمیز با ملایمت محل لکه را پاک کنید. شستن فرش پوست در خانه باید طبق اصول انجام گیرد تا آسیبی به فرش نرسد . دقت شود که برای  خشک کردن اینگونه فرش ها به هیچ عنوان از وسایل گرمازا استفاده نشود و در صورتی که فرش لکه های عمیق  و قدیمی دارد  بهتر است که از قالیشویی معتبر محل زندگیتان کمک گرفته شود.اگر میخواهید انواع لکه بری فرش را یاد بگیرید کافیست مقالات دیگر قالیشویی را مطالعه کنید.

شستن فرش پوست در منزل

ابتدا به کمک برس مخصوص پشم های فرش را به آرامی مرتب کنید تا گره های احتمالی باز شوند. سپس با آب ولرم ، مقداری نمک و مایع شوینده (با مواد شیمیایی  کم و بدون آنزیم) فرش را با دست بشویید . به هیچ عنوان فرش را داخل لباسشویی قرار ندهید چرا که به شدت به فرش آسیب میرسد . نکته دیگر این است که به هیچ عنوان از پودر های لباسشویی استفاده نکنید . هنگامی که شستشو تمام شد در مرحله آبکشی بسیار با ملایمت تمام نقاط فرش را آب بگیرید تا تمام نمک ها و مواد شوینده خارج گردند مرحله آبکشی بسیار مهم است و باید بدون هیچ گونه فشاری به فرش انجام شود پس از پایان این مرحله فرش را پهن کنید تا خشک شود و بعد از خشک شدن کامل فرش دوباره موهای فرش پوست را با ملایمت برس بکشید تا مرتب و نرم شود.

مراقب سلامت فرش خود باشید

فرش هایی که از جنس پوست هستند مدت زمان زیادی لازم است تا کثیف شوند به همین دلیل پیشنهاد میشود از شستن های غیر ضروری خودداری کنید. برای شستن فرش پوست چه در خانه چه در قالیشویی رعایت اصول شستشو الزامی است چرا که در صورت سهل انگاری آسیب جدی به فرش وارد شده و باعث پاره شدن فرش میشود .

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.