05132111522

شستشو پرده حریر کار سختی نیست، فقط کافی است که راه و روش آن را بدانید و سپس با دقت و ظرافت به شستشو بپردازید. استفاده از مواد شوینده قوی و مناسب برای پرده های حریر بسیار اهمیت دارند. سعی کنید که از موادی استفاده کنید که پرده ها را از بین نبرد. برای اینکه لکه ها و کثیفی زودتر از بین بروند بهتر است که هر 5 ماه یک بار به شستشو آن ها بپردازید. البته شستشو بی رویه بافت و رنگ پرده را تغییر خواهد داد. برای شستشو بهتر است از دمای مناسب آب استفاده کنید. قبل از شستشو تست رنگ از پرده بگیرید. درواقع یک گوشه از پرده را برای شستشو تست کنید و سپس آن را بشوید در صورتی که رنگ نداد و یا مشکلی برای آن پیش نیامد به شستشو بقیه بخش های پرده بپردازید. در ادامه به صورت مفصل این نکات را توضیح می دهیم، تا ادامه مطلب همراه ما باشید.

آموزش شستن پرده حریر بدون آسیب در منزل

علاوه بر شستشو صحیح پرده باید با کمک روش های جدید بتوانیم پرده را خوشبو کنیم. ترفند های بسیاری در این زمینه وجود دارد. شستشو پرده در انواع مختلف پرده ساتن سفید، حریر سفید و کرم و... می باشد. معمولا پرده هایی که دارای رنگ روشن هستند را باید با حساسیت بیشتری شست. همچنین باید از مواد شوینده ای استفاده کرد که پرده ها خراب نشوند و زیبایی خود را همچنان حفظ کنند. در نظر داشته باشید پرده ها یکی از حساس ترین پارچه ها هستند. دقت و ظرافت را در شستشو آن ها بسیار اهمیت دارد.

  • شستشو پرده به صورت دستی:

در ابتدا باید پرده را به آرامی از میل پرده جدا ساخت. سپس آن را درون یک تشت پر از آب ولرم قرار داد. بعد از یکساعت آلودگی های پرده از آن خارج می شود که نوبت به آبکشی آن است. سپس آب تشت باید خالی شود و آب تمیزی درون آن ریخته شود، پرده را با کمک مواد شوینده مخصوص درون تشت قرار می دهیم. اضافه کردن مایع نرم کننده به آن باعث می شود که پرده ها کاملا خوشبو و نرم شوند. بعد از اضافه کردن مایع پرده ها را به آرامی مالش می دهیم. در این مرحله نیازی نیست که به خودتان فشار بیاورید و با خشونت پرده را بشویید، بلکه مالش آرام باعث می شود که آلودگی ها از آن خارج شود. همچنین نه شما خسته می شوید و نه پرده آسیب می بیند. پس از شستشو آن را آبکشی کنید و آویزان کنید. نیازی نیست که پرده در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرد. پرده را به صورت نم دار بر روی میل پرده آویزان کنید.

  • شستشو پرده با ماشین لباسشویی:

درصورتی که پرده ها را می خواهید با ماشین لباسشویی بشویید، بهتر است که تایمر آن را در کمترین زمان قرار دهید. کاتالوگ ماشین لباسشویی را بخوانید و بر اساس نکاتی که گفته است زمان را ست کنید. البته پیشنهاد ما به شما برنامه delicate  یا Hand Wash در ماشین لباسشویی است. همچنین می توانید بعد از شستشو ماشین لباسشویی را روی حالت خشک کن بذارید تا آبگیری و خشک کردن آن صورت گیرد. معمولا چون آب توسط ماشین لباسشویی به خوبی گرفته می شود، نیازی نیست پرده را بیرون از خانه خشک کنید. می توانید پرده را به همان صورت نصب کنید. بعد از یکی دوساعت پرده خشک می شوند و هیچ بوی نامطبوعی هم نمی دهد. البته در نظر داشته باشید که پرده حتما حالت نم داشته باشد نه خیس.

در حین شستشو به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

نکات مهمی وجود دارد که یک سهل انگاری کوچک می تواند باعث از بین رفتن بافت و یا رنگ پرده شود. بنابراین دقت کنید و تمامی مراحل را به خوبی اجرا کنید.

  • توجه به جنس پرده و شناخت حساسیت آن ها در برابر شستشو
  • بهره گیری از روش بخارشویی بدون انداختن پرده در ماشین لباسشویی
  • در صورت شستشو پرده را آویزان کنید تا چروک نشود.
  • بررسی تست رنگ پرده
  • استفاده از آب سرد در لباسشویی برای شستشو
  • عدم استفاده از آب گرم(بهتر است از آب ولرم و یا آب سرد استفاده کنید.)

برای سفید کردن پرده های حریر از چه چیزی استفاده کنیم؟

در صورتی که بخواهید پرده را سفید و براق کنید بهتر است کمی به آن سرکه اضافه کنید. درواقع درون لکن کمی آب سرد و سرکه بریزید. رنگ پارچه با کمک سرکه حفظ می شود و می تواند براق و درخشان شود. البته در نظر داشته باشید که نباید پرده حریر را در مدت طولانی درون سرکه قرار دهید. سرکه حالت اسیدی دارد و ممکن است رنگ پرده را تغییر دهد.  به جز سرکه استفاده از نمک و جوش شیرین هم می تواند برای سفید کردن پرده ها مورد استفاده قرار گیرد. جوش شیرین و نمک پاک کننده قوی برای از بین بردن انواع لکه از روی پرده است.

اگر در شهر مشهد زندگی میکنید و نتوانسنید مشکل لکه ها را برطرف کنید، برای از بین بردن انواع لکه به قالیشویی مشهد مراجعه کنید. ما در این قالیشویی خدمات با کیفیتی را ارائه می کنیم. قیمت مقرون به صرفه و کارشناسان خبره در این قالیشویی مشغول فعالیت هستند. شماره های مقابل برای برقراری ارتباط قرار داده شده اند. همراه ما باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.