05132111522

تعمیر ریشه فرش یکی از اقداماتی است که عموما به منظور افزایش طول عمر فرش انجام می‌گیرد این روش کار می کند که بافت و الیاف فرش بهبود پیدا کند. ما در این قالیشویی مشهد خدمات تخصصی در زمینه ترمیم فرش ارائه می کنیم. برای کسب دانش در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. خدمات قالیشویی در رسالت مشهد جزو یکی از شعبه های قالیشویی غرب است که به صورت تخصصی کار ترمیم ریشه فرش را انجام میدهد، تلفن تماس در انتهای صفحه قرار دارد.

آموزش تعمیر ریشه فرش در منزل بدون آسیب

معمولا ریشه ها سفید رنگ هستند. بنابراین آلودگی بیشتری را جذب می کنند و زودتر خراب می شوند. البته برای تغییر دادن ریشه فرش می توان از ریشه های آماده هم استفاده کرد .برای بافت فرش از خامه هایی استفاده می شود که نخ های آن را به اسم نخ چله گره می زنند. بعد از اتمام کار نخ ها را چند سانت بالاتر برش می زنند. این کار باعث استحکام فرش می شود. مواد لازم برای ریشه فرش:

  • نخ چله: برای تهیه آن باید جنس، نوع نخ چله خودتان را تهیه کنید. در صورت ترمیم قابل مشاهده و تشخیص نباشد.
  • نخ بطلمه: نخ بطلمه باعث اتصال نخ چله به فرش می شود. حتما سعی کنید یک نخ با قوام بالا انتخاب کنید.
  • قیچی: استفاده از آن برای برش نرخ های آسیب دیده
  • دفتین: ریشه ها باید جذب فرش شوند برای اینکار از دفتین استفاده می شود.
  • سوزن: باید سوزن مخصوص بافت فرش را استفاده کرد که برای عبور از فرش مورد استفاده قرار می گیرد و آسیبی به بافت فرش نمی رساند.

ترمیم ریشه فرش به روش مغزی

برای ترمیم این روش باید از صفحه ای استفاده شود که میخ ها به صورت منظم در کنار یک دیگر کوبیده شده اند. این صفحه باید جلوی بخش آسیب دیده فرش قرار بگیرد و با کمک نخ ترمیم آن ها را از تخته به میخ گره بزنیم. هر میخ می تواند چهار و یا پنج گره ایجاد کند. بخش های آسیب دیده را با این روش پوشش می دهیم. سپس با کمک قیچی نخ ها را برش می زنیم. ما در قالیشویی غرب مشهد برای ترمیم ریشه فرش ها از کارشناسان توانمند و تجهیزات مدرن برخوردار هستیم که با نازلترین قیمت ریشه گیری فرش های شما در کمترین زمان انجام می دهیم.

ترمیم ریشه فرش به روش بطلمه

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به ریشه گیری فرش کمک کند، روش بطلمه است. در این روش نخ هایی اندازه ریشه فرش باید تهیه کنیم که با کمک سوزن آن ها به فرش متصل کنیم. نخ بطلمه را از ردیف های انتهایی فرش با کمک سوزن عبور می دهیم. این کار را برای بخش های آسیب دیده ادامه می دهیم. در آخر نخ ها را قیچی می کنیم و ریشه ها را به یک دیگر گره می زنیم.

ریشه گیری فرش های دستباف و ماشینی

ریشه گیری در قالیشویی برای انواع فرش های دستباف و ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکار از متخصصان کمک گرفته می شود که با دقت و حوصله فراوان کار ریشه گیری فرش را انجام می دهند. برای ریشه گیری فرش های ماشینی از نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن استفاده می شود. برای فرش های دستباف هم از پشم، پنبه و یا ابریشم استفاده می شود. ریشه گیری فرش در فرش های ماشینی و دستباف باعث پایداری و ثبات فرش می شود. از بروز آسیب های جدی و یا سوراخ شدن فرش جلوگیری می کند. ریشه گیری فرش باعث حفظ زیبایی می شود و با کمک آن تمامی نخ های آسیب دیده حذف می شوند و از نظر قیمت هم بسیار مقرون به صرفه است و هزینه زیادی ندارد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از ریشه دوزی داشته باشید یا بدانید که قالیشویی غرب چطور این کار را انجام میدهد میتوانید به صفحه ریشه دوزی فرش در مشهد مراجعه کنید.

مزیت های ریشه گیری فرش

  • حفظ بافت طبیعی فرش
  • از بین رفتن بخش های آسیب دیده
  • جلوگیری از پوسیدگی ریشه و افزایش عمر فرش
  • جلوگیری از بروز آسیب در بخش های دیگر فرش

 انواع ریشه گیری فرش

  1. ریشه ساده
  2. ریشه توری
  3. ریشه اوریب
  4. ریشه گره‌دار
  5. ریشه حلقه‌ای
  6. ریشه پنجره‌ای
  7. ریشه گیس بافت

 

تلفن ثبت سفارش ترمیم ریشه فرش در مشهد

051-37239394

051-37289394

051-38643620

051-35236309

051-32111522

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.