05132111522

توصیه می کنیم تا جایی که برایتان مقدور شستشوی فرش دستباف را به قالیشویی بسپارید ولی اگر میخواهید فرش دستباف را در منزل بشویید، میتوانید از روش هایی که در این مقاله توضیح دادیم استفاده کنید.

نکات مهم در شستشوی فرش دستباف با شامپو فرش در منزل

قبل از هرگونه اقدام برای شستشو، باید به این نکته پی ببرید که آیا فرش دستباف شما هنگام شستشو رنگ پس می‌دهد یا خیر. برای مطلع شدن از این موضوع باید یک دستمال سفید برداشته و آن را آغشته به آب کنید تا خیس شود. سپس در مرحله بعد باید دستمال خیس شده را روی قسمت کوچکی از فرش بکشید تا ببینید فرش شما رنگ پس می‌دهد یا خیر. اگر هنگام انجام این عملیات فرش شما دستمال سفید را رنگی کرد، بهتر است که کار شستشوی آن را به بهترین قالیشویی در مشهد بسپارید. همچنین اگر قصد این را دارید که فرش را در منزل بشویید، باز هم برای این کار راه حلی برای شما داریم که باید آن را با احتیاط انجام دهید. به مراحل زیر دقت کنید:

  • در ابتدا باید بتوانید فرش را با استفاده از تکنیک‌های غبارروبی تمیز نمایید، برای این کار لازم است تا فرش را تکان دهید یا با استفاده از ضربه زدن با تکه چوبی غبار لای پرز‌های آن را بیرون بکشید.
  • هنگام شستن فرش باید آن را روی سطح شیبداری پهن کنید تا به وسیله این کار آب اضافی تولید شده در فرش به راحتی از زیر آن خارج گردد.
  • به هیچ وجه نباید حرارت آب داغ باشد، برای شستشوی فرش دستباف بهتر است که از آب ولرم استفاده کنید.
  • زمانی که فرش به طور کامل شسته شد، حالا نوبت به پرزگیری آن می‌رسد. برای این کار باید با استفاده از دستمال تمیز فرش پرز گیری شود.
  • برای خشک کردن فرش دستباف حتما به یاد داشته باشید که آن را در نور مستقیم آفتاب پهن نکنید  چرا که  باید در فضای آزاد به دور از نور خورشید پهن شود. همچنین برای سریع‌تر خشک شدن آن نباید از دستگاه‌های حرارتی برای این کار بهره ببرید.

هنگام مراحل شستشو ممکن است که پرزهای فرش از مکان قرارگیری خود جابه‌جا شده و برای آراسته کردن آن‌ها باید از برس استفاده کنید. سعی کنید یک برس نرم برداشته و پرزهای جابه‌جا شده را سرجای خود برگردانید.

 

چند نوع از فرش‌های دستباف را می‌توان با استفاده از شامپو فرش شست؟

 

بهتر است بدانید که بهترین موقع استفاده از شامپو فرش زمانی است که فرش شما از کثیفی کمی برخوردار باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع لکه در انتخاب شامپو فرش مناسب با آن خیلی تاثیر دارد، به همین دلیل باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن فرش خود را بشویید، بهتر است که از قسمت بالایی فرش شروع به شستن نمایید تا هنگام راه رفتن موجب لک شدن دوباره قالی نشوید.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید، این است که باید کف تولید شده توسط شامپو فرش را روی قالی بمالید تا به خوبی تمیز گردد. اگر این کار را انجام ندهید، فرش شما چسبنده شده و در نهایت موجب پوسیدگی آن را فراهم می‌آورید. اگر در منزل فرش دستباف دارید، باید بلافاصله بعد از کثیف شدن، آن را با استفاده از شامپو فرش فورا تمیز نمایید، به این دلیل که اگر سریعا اقدام به تمیز کردن نکنید، ممکن است در دراز مدت مقدمات خراب شدن فرش را مهیا نمایید. برخی از گونه‌های فرش هستند که دیگر نمی‌توان آن‌ها را در منزل شستشو داد، مانند فرش ابریشم دستباف. به همین دلیل باید کار شستشوی آن را به افراد ماهر بسپارید تا قالی را به بهترین شکل ممکن بشویند. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید از کارشناسان زبده  قالیشویی غرب مشهد مشاوره بگیرید.

 

چگونه از شامپو فرش بصورت صحیح استفاده کنیم؟

 

شامپو فرش دارای فرمولاسیون خاصی است و در اینجا با روش استفاده این ماده که به عنوان شامپو فرش شناخته میشود آشنا میشوید. بهترین روش استفاده این است که شما مقداری از شامپو فرش را در آب حل کنید و سپس با یک اسفنج آن را در محل مورد نظر بکشید و سپس با یک پارچه تمیز روی آن قسمت بکشید تا چرک و کثیفی رو سطح که با شامپو فرش کشیدید را تمیز کنید و سپس آن را با جارو برقی خشک کنید سعی کنید دستمالی که با آن قسمت کثیف را تمیز می کنید هر چند وقت یکبار عوض کنید تا محل مورد نظر چرک مرد نشود

نکته:در نظر داشته باشید حتما قسمتی که با شامپو فرش کشیدید را با جاروبرقی خشک کنید و سپس در آن منطقه تا چند ساعت راه نروید.

نتیجه گیری از این مطلب

به طور کلی فرش دستباف در دسته‌بندی فرش‌های حساس قرار می‌گیرد که برای شستشو در منزل باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید، مثل نوع شامپو فرش که با قالی شما تطابق داشته باشد و روش شستشو تا آسیبی متحمل فرش دستباف شما نشود. هنگام استفاده از شامپو فرش صنعتی باید به اطلاعات روی شامپو فرش و برچسب راهنمای فرش دقت نمایید همچنین میتوانید به روش دستی هم شامپو فرش بسازید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.