05132111522

پاک کردن لکه شیر از روی فرش کار بسیار ساده ایی است که اگر زود اقدام کنید خودتان در منزل میتوانید این مشکل را رفع کنید و دیگر نیاز نیست با قالیشویی برای رفع این مشکل تماس بگیرید، در ادامه این مطلب آموزش کامل پام کردن لکه شیر را شرح دادیم. اگر لکه به وجود آمده در فرش به اندازه ایی بود که نمی توانستید رفع کنید یا فکر میکنید که نمیتوانید خودتان این لکه را از قالی پاک کنید بهتر است با قالیشویی تماس بگیرید، کسانی که در مشهد زندگی میکنند میتوانند با یک قالیشویی خوب مشهد مانند قالیشویی غرب تماس بگیرند و برای رفع این مشکل اقدام کنند.



پاک کردن لکه شیر از روی فرش

اگر لکه به وجود آمده روی فرش از شیر را به درستی تمیز نکنیم باعث به وجود آمدن بوی بد و لکه‌ای دائمی بر روی فرش میشود. بنابراین برای رفع این مشکل باید سریعا اقدام کنید.

  1. در مرحله اول: ابتدا باید از یک پارچه یا یک حوله تمیز استفاده کنید به طوری که آن را روی فرش گذاشته و آن را بفشارید تا رطوبت شیر را از روی فرش بگیرد.
  2. در مرحله دوم: باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنیم، سپس محلول را با استفاده از اسفنج روی فرش ماساژ دهید سپس با یک پارچه یا حوله آن را خشک کنید.
  3. در مرحله سوم: باید از مواد شوینده آنزیم دار استفاده کنید و با استفاده از یک مسواک یا برس آن را روی لکه پخش کنید سپس آن را با آب شسته و در معرض باد قرار می‌دهید  تا خشک شود.

پاک کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش

برای رفع لکه شیر کاکائو هم مثل موارد قبلی ولی با کمی تفاوت اقدام میکنیم. البته غیر از لکه ایی که توسط شیر ایجاد میشود شما میتوانید در منزل انواع لکه برداری فرش را انجام دهید.

1. از مواد شوینده آنزیم دار و آب سرد استفاده کنیم

ابتدا باید با استفاده از دستمالی رطوبت لکه را از بین ببریم. ( نباید فراموش کنیم که گرفتن رطوبت لکه باید به نحوی باشد که موجب گسترش لکه نشود.)

سپس باید مقداری آب سرد بر روی لکه بریزیم. توصیه می‌شود آب سرد را با استفاده از بطری‌های مخصوص بر روی لکه اسپری کنیم. بعد از آن دوباره باید با دستمال رطوبت لکه را بگیریم. حالا نوبت به مواد شوینده می‌رسد، مقداری از مواد شوینده را در آب حل کرده و با استفاده از یک برس به آرامی روی لکه می‌کشیم.

2. استفاده از جوش شیرین

توجه داشته باشید که این روش وقتی موثر خواهد بود، که لکه شیر کاکائو تازه باشد.

ابتدا مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب می‌کنیم و محلولمان را به آرامی روی لکه ریخته و برای مدتی آن را ماساژ می‌دهیم. سپس با آب سرد لکه را شست و شو می‌دهیم.

3. استفاده از آمونیاک

اگر مدتی است که از ریختن شیر کاکائو روی فرش می‌گذرد و لکه کاملا خشک شده است و یا لکه با روش اول از بین نرفته است بهتر است از این روش استفاده کنیم.

ابتدا دستکش دستمان کرده و آمونیاک را با آب سرد ترکیب می‌کنیم. سپس با کمک مسواک یا برس آن را رو لکه پخش می‌کنیم.

حال نوبت به آبکشی فرش است. برای این کار باید از آب و مواد شوینده آنزیم دار استفاده کنیم. در نهایت نیز با کمک یک حوله یا دستمال آب اضافی را از فرش گرفته و فرش را در معرض باد قرار می‌دهیم.

نکته قابل توجه در استفاده از این روش این است که : اگر فرش ما پشمی و یا ابریشمی است به هیچ عنوان نباید از آمونیاک استفاده کنیم چرا که باعث ازبین رفتن بافت فرش خواهیم شد.

تشخیص این که جنس الیاف و پارچه فرش ما از چیست قطعا کار افراد معمولی نخواهد بود و نیاز به افراد متخصص در این زمینه دارد.

 

 

3. استفاده از آمونیاک

چگونه بوی بد شیر را از بین ببریم؟

حالا که دریافتیم که چگونه لکه شیر را از روی فرش پاک کنیم باید به سراغ آن برویم که چگونه از بوی بد شیر بر روی فرش راحت شویم. 

برای این کار ما چندین روش را ارائه می‌دهیم تا با توجه به شرایط موجود از یکی از آن‌ها استفاده کنیم.

  • الف) می‌توانید از میزانی قهوه تازه استفاده کنید بدین صورت که قهوه را روی سطحی که بوی شیر می‌دهد ریخته و پس از یک ساعت آن‌ها را جمع کنید.
  • ب) می‌توانید از گل اسطوخودوس استفاده کرد به این صورت که گل‌ها را در هاونگ کوبیده و با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید و به مدت یک شبانه روز، آن را روی فرش گذاشته و سپس آن را از روی فرش با جاروبرقی جمع کنید.
  • ج) از آب و سرکه استفاده کنید به این صورت که دستمالی را به این محلول آب و سرکه آغشته می‌کنید و پس از مدتی مالش روی آن سطح، بوی سرکه، بوی بد شیر را از بین می‌برد.

چند توصیه مهم برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش

بهتر است قبل از استفاده از هرکدام از روش‌های بالا، ابتدا با استفاده از یک پارچه سفید مرطوب، دریابید که فرش رنگ ده است یا خیر؟ (در صورتی که فرش رنگ ده باشد نیاز به تخصص بالا برای تمیز کردن دارد که توصیه می‌شود که این کار را به یک قالیشویی خوب بسپارید، افرادی که در مشهد زندگی میکنند میتوانند از خدمات قالیشویی غرب مشهد استفاده کنند.) همانطور که گفته شد در صورتی که فرش ابریشمی یا پشمی باشد، برای پاک کردن لکه نیاز به قالیشویی‌های مکانیزه است. هرگز برای شستشوی و خشک کردن لکه از روی فرش از آب گرم و حرارت سشوار استفاده نکنید.

 

تلفن ثبت سفارش در قالیشویی غرب مشهد

051-37239394

051-37289394

051-38643620

051-35236309

051-32111522

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.