05132111522

با توجه به انواع مختلفی از فرش که در بازار موجود است روش شستشوی هر کدام هم متفاوت میباشد که بیشتر قالیشویی ها این موارد را رعایت نمیکنند، قالیشویی غرب اولین قالیشویی در مشهد است که توانسته سالن شستشوی فرش های مختلف را تفکیک و کادر مجزا برای شستشوی فرش استخدام کند. فرش اکریلیک در حقیقت یکی از بهترین قالی‌های موجود در بازار است که الیاف آن از نخ آکریلیک بدست می‌آید که ساخت نخ آکریلیک پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، مثلا برای تهیه آن باید از مواد نفتی پلیمری استفاده کرد که این ماده را به نما پلی اکریلو نیتریل می‌شناسند.



قالیشویی فرش آکریلیک چگونه است؟

نخ‌های فرش آکریلیک چگونه بوجود می‌آیند؟

نخ‌های آکریلیک به 3 صورت در بازار موجود هستند، مدل‌های این نخ شامل رنگدانه‌ای و اکرود، زرد آهویی یا کتان شسته نشده و یا به صورت سفید خام و رنگ نشده است. سازندگان فرش آکریلیک برای بافتن فرش آکریلیک خود سعی می‌کنند از این نخ‌ها برای بافتن قالی استفاده کنند. بهتر است بدانید که نخ‌های آکریلیک نسبت به نخ‌های دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار هستند که در مقابل عواملی همچون بیدخوردگی، روغن، مواد شیمیایی و همچنین تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم می‌باشد. تنها عیبی که می‌توان برای فرش بافته شده با این نخ در نظر گرفت، تولید کردن مقدار زیادی پرز می‌باشد.

نخ‌های فرش آکریلیک چگونه بوجود می‌آیند؟

 

برای شناخت فرش اکریلیک چه روش‌هایی وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید فرش آکریلیک را به درستی تشخیص دهید، ابتدا لازم است که به نرمی و لطافت این فرش دقت نمایید چرا که فرش اکریلیک واقعی بسیار نرم و لطیف است، در حالی که فرش‌های موجود در بازار با جنس پلی‌استر از این لطافت و نرمی به هیچ وجه برخوردار نیستند. دومین روش شناخت فرش اکریلیک به این صورت است که باید روی بافت فرش دست بکشید، اگر نخ‌های موجود در روی فرش به صورت دانه دانه از زیر دست شما رد شدند و همچنین بدون اینکه به هم بچسبند، بدانید که این فرش از نوع اکریلیک است.

سومین راه شناخت فرش آکریلیک به این گونه است که باید از طریق بو آن را شناسایی کنید، یعنی باید بینی خود را نزدیک فرش کرده و آن را بو بکشید، اگر بوی مواد نفتی و پلاستیکی را حس کردید؛ بهتر است بدانید که این فرش، فرش اکریلیک نیست. همچنین نکته آخر در زمینه شناخت فرش اکریلیک این است که باید از روی رنگ آن را تشخیص دهید، به این دلیل که نخ‌های آکریلیک قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند. از این رو فرش‌های بافته شده به وسیله نخ اکریلیک بیشتر در رنگ‌های شاد شفاف و زنده یافت می‌شوند.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.