05132111522

بعضی از لکه‌ها مانند روغن و چربی که حالت چسبانک‌تری نسبت به سایر لکه‌ها دارند، باید با تکنیک‌های خاصی پاک شوند. به این نکته باید توجه داشته باشید که لکه‌های ایجاد شده توسط روغن و چربی باید سریعا از روی فرش پاک شوند، هرچه زمان بیشتری از بوجود آمدن این لکه‌ها بگذرد پاک کردن لکه قدیمی روغن روی فرش دیگر آسان نیست. مثل همیشه توصیه ما این است که موارد تخصصی را به یک قالیشویی معتبر بسپارید و اگر در مشهد زندگی میکنید میتوانید با قالیشویی غرب مشهد تماس بگیرید ولی اگر همچنان میخواهید خودتان لکه روغن را پاک کنید به ادامه آموزش مراجعه کنید.

از بین بردن لکه روغن از روی فرش

برای پاک کردن روغن از روی فرش چه کار هایی باید انجام داد؟

قبل از این که بخواهید در راستای تمیز کردن لکه اقدامی انجام دهید، باید بدانید که برای پاک کردن لکه چربی و روغن باید از قسمت پشت فرش این کار را انجام دهید. برای اینکه بتوانید به راحتی مراحل تمیز کردن لکه را انجام دهید، باید ابتدا پارچه تمیزی را برداشته و روی لکه روغن و چربی قرار دهید سپس کمی روی آن را فشار دهید تا چربی روی فرش به پارچه جذب شود و با یک چاقو یا کاردک چربی باقیمانده را با احتیاط بردارید، طوریکه به فرش آسیب نرسد، زمانیکه که لکه را به طور کامل را از فرش برداشتید، مواد شوینده را روی لکه ریخته و با آب ولرم آن قسمت از قالی را شستشو دهید.

هر موقع احساس کردید که مواد شوینده به طور کلی از روی فرش پاک شده‌اند می‌توانید سراغ مرحله دوم بروید و در این مرحله باید مقداری جوش شیرین یا نشاسته ذرت را با استفاده از یک مسواک قدیمی روی تار و پود قسمت مورد نظر بکشید، هنگامی که احساس کردید روغن جذب این پودر شده است، می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی پودرهای ریخته شده روی فرش را جارو نمایید. توجه داشته باشید که جوش شیرین و ذرت صرفا برای جذب روغن بکار برده می‌شوند، کار اصلی این مواد تمیز کردن نیست، برای تمیز کردن لکه و ادامه مراحل بهتر است که مواد تمیزکننده‌ای که مد نظر دارید را روی قسمت‌هایی از فرش که دیده نمی‌شود تست نمایید. اگر لکه های های دیگری هم روی فرش شما وجود داشت میتوانید آموزش پاک کردن انواع لکه از روی فرش را مطالعه کنید.

چند نکته کلی در رابطه با تمیز کردن فرش:

  • بهتر است پس از استفاده از سرکه یا الکل به سرعت این مواد را از روی بافت فرش پاک کنید
  • به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید
  • سعی کنید از سفید کننده‌ها مثل وایتکس استفاده نکنید، زیرا ممکن است فرش آسیب ببیند.
  • زمانیکه تمام مراحل با موفقیت پشت سر گذاشته شد، فرش را به صورت کامل خشک نمایید تا بتوانید تغییرات بوجود آمده در روی فرش را به خوبی احساس کنید.

 

 

 

چند نکته کلی در رابطه با تمیز کردن فرش

 

بهترین پاک کننده روغن از روی فرش چیست؟

1.مایع ظرفشویی در اولویت این لیست قرار دارد، برای تمیز کردن فرش با استفاده از مایع ظرفشویی می‌توانید مقدار مناسبی مایع را در یک فنجان با آب حل نمایید. این مواد حل شده را در بطری مربوطه ریخته و روی فرش اسپری نمایید.

2.خمیر اصلاح قابلیت این را دارد که بتواند لکه‌های ایجاد شده توسط روغن، غذا، لوازم آرایش یا واکس را به خوبی پاک نماید. حتی برای پاک کردن لاک ناخن از روی فرش هم کاربرد دارد.

3.پراکسید هیدروژن: ترکیب این محلول با آب گرم می‌تواند به خوبی لکه چربی را از روی فرش پاک میکند، فقط به یاد داشته باشید پس از انجام عملیات پاک کنندگی، باید سریعا محل را با آب گرم آبکشی نمایید.

4.صابون و سرکه: برای اینکه بتوانید قسمت کثیف شده فرش را با استفاده از صابون و سرکه پاک نمایید، باید مراحل اول مقاله را به خوبی انجام داده و سپس هنگام آبکشی به جای استفاده از مایع ظرفشویی از صابون و سرکه استفاده نمایید. در نهایت هم فرش را با آب گرم بشویید و سپس بگذارید خشک شود.

اگر مراحل بالا را استفاده کردید و همچنان شاهد این بودید که لکه از بین نرفته بود، می‌توانید از صابون چوب استفاده کنید. برای تمیز کردن لکه با صابون چوب باید فرش را به مدت 10 دقیقه داخل محلول رقیق شده با صابون چوب قرار دهید، بعد از گذری شدن این زمان فرش را بشویید تا قالی به خوبی تمیز شود.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.