05132111522

ما در سایت قالیشویی غرب مشهد تقریبا انواع لکه برداری فرش در منزل را به طور مفصل توضیح دادیم که در این پست قرار است آموزش پاک کردن لکه کاکائو یا شکلات از روی فرش را به شما آموزش دهیم، مثل همیشه پیشنهاد اول ما به شما سپردن فرش به قالیشویی است اگر میخواهید خودتان این مشکل را رفع کنید ادامه آموزش را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه کاکائو از فرش

چگونه لکه شکلات یا کاکائو را پاک کنیم؟

کاکائو و شکلات جزو لکه های هستند که سریع جذب فرش میشوند و اگر روی فرش کِرم رنگ بریزد خیلی بیشتر از رنگ های تیره نمایان میشود. اولین کاری که برای از بین بردن لکه می کنید برداشتن مواد ریخته شده روی فرش می باشد با چاقو و دستمال این کار را انجام دهید اگر شکلات نرم بود می توانید از یک تکه یخ استفاده کنید تا لکه سفت شود و راحت تر برداشته شود.با محلولی که از 2 پیمانه آب و 1 پیمانه سرکه و یک قاشق غذا خوری وایتکس و 1.5 قاشق شامپو درست می کنید می توانید استفاده کنید و روی لکه را چندین بار تمیز کنید و بعد روی آن را با دستمال تمیز و شامپو فرش بکشید تا کامل لکه از بین برود این را بخاطر داشته باشید برای از بین بردن مواد در آخر همان سمت فرش را آب کشی نمایید. الیاف هر فرشی با فرش دیگر متفاوت است پس بهتر فرش خود را بشناسید.

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن، مقداری از شوینده را بر روی قسمت کوچکی که در راس دید نباشد امتحان کنید. بعدازاینکه اطمینان حاصل کردید به فرش صدمه وارد نمی‌کند می‌توانید آن را برای تمیز کردن کل فرش استفاده کنید.. بهتر است برای حفاظت از فرش خود بعد از تمیز کردن آن را با آب سرد بشویید. خوب آب‌کشی کنید تا مواد شوینده درون بافت فرش باقی نماند. که خود آن باعث جذب بدتر گردوغبار، میکروب‌ها و حشرات ریز می‌شود.

نکته:ماده ای که می خواهید استفاده کنید را حتما در گوشه ای از فرش امتحان کنید و ببینید فرش دچار مشکل نشود.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.