05132111522

یکی از لکه هایی که همه برای از بین بردن آن تلاش زیادی انجام می دهند لکه خون از روی فرش یا لباس است. تا حالا برای همه ما اتفاق افتاده که خون دماغ شویم یا با ظروف شیشه ای یا چاقو و یا هر چیز برنده ی دیگر خود را زخمی کرده باشیم طی حوادث غیر منتظره ای باعث ریختن خون روی فرش یا لباس یا مبل شویم، بهتر است بدانید خون به علت وجود پروتئین و آنزیم جزء لکه های سر سخت می باشد و پاک کرد آن نیاز به تجربه و مهارت دارد.

برطرف کردن لکه خون از فرش

راهکار های از بین بردن لکه خون تازه

لکه را با یک پارچه یا حوله سفید و تمیز کمی پاک کنید و بعد از آن لکه را زیر آبسرد بگیرید (توجه : لکه را با آب داغ هیچ وقت شستشو ندهید چون ممکن است لکه را ماندگار تر کند.)باید در نظر داشته باشیم که استفاده از آب زیاد هم کار درستی نیست و این کار باعث گسترش لکه می شود و کار را برایمان سخت تر می کند سعی کنید لکه را نمناک کنید نه اینکه تماما خیس کنید.

پاک کردن لکه با محلول ذرت و نشاسته و آب

هر سریع تر اقدام کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت لکه خونی که روی لباس یا فرش یا رومیزی ایجاد شده به راحتی با این روش پاک می شود با ذرت، نشاسته و آب، خمیری درست کرده و آن را روی لکه قرار دهید و مالش دهید و بعد پارچه یا هرجایی که لکه شده را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود و بعد خمیر خشک شده را از روی آن بردارید. اگر در این حین قسمت عظیمی از فرش را خیس کردید میتوانید روش های خشک کردن فرش در منزل را مطالعه کنید.

چگونه با سرکه سفید لکه خون را از بین ببریم؟

یکی از پاک کننده های قوی لکه سرکه سفید می باشد، چند قطره ی سرکه سفید روی لکه به وجود آمده ریخته و 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید سپس با حوله یا پارچه تمیز بشویی در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. با سرکه میتوانید لکه های دیگری را هم از بین ببرید که در مقاله انواع لکه بری فرش به طور کامل آموزش استفاده از سرکه را توضیح دادیم.

پاک کردن لکه خون با محلول آب و نمک

محلول آب و نمک می تواند یکی از پاک کننده های سریع برای از بین بردن لکه خون باشد، این کار را چندین با تکرار کنید و بعد از آب و خون اضافه را جمع کرده تا در قسمت های دیگر فرش پخش نشود این عمل را باحوصله و دقت بالایی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.