05132111522

تعمیر شکستگی فرش راه و روش‌هایبسیاری دارد که برخی از این روش ها امکان پذیر نیست، اما در این مطلب روش هایی در خانه میتوانید انجام دهید را شرح داده ایم، بر خلاف نظر عموم مردم که فکر میکنند شکستگی با شستشوی فرش رفع میشود باید بگوییم که این چنین نیست.

 

برطرف کردن شکستگی و فرورفتگی فرش

در این مقاله می خواهیم در مورد راهکارهای از بین بردن چین چروک و فرورفتگی و چاله فرش بپردازیم :

اجسام سنگین مثل پایه مبل و پایه تخت یا وسایل سنگین دیگر که امروزه در منازل استفاده میشود باعث ایجاد فرورفتگی و چروک فرش می شود که این موضوع شاید باعث نگرانی و کلافگی شما شده باشد اما نگران نباشید می توانیم با کمی تلاش این موضوع را حل کنید.

چگونه فرورفتگی های فرش را بر طرف کنیم؟

یک حوله تمیز بی رنگ را روی قسمت فرورفتگی قرار دهید آن را مرطوب کنید بعد اتو را روی حالت گرما متوسط یا بخار قرار دهید (به هیچ عنوان با حرارت بالا اتو این کار را انجام ندهید چون ممکن است به فرش آسیب برساند)اتو را به مدت 1 دقیقه روی حوله حرکت دهید بعد که حوله را برداشتید می توانید با دست الیاف فرش را از هم باز کنید و بعد یک قطعه یخ روی قسمت مورد نظر بگذارید تا کامل آب شود ، با پارچه تمیز آب فرش را گرفته وقتی فرش مرطوب شد می توان به کمک یک مسواک را روی آن را بکشید تا الیاف فرش به حالت اولیه خود بازگردد.

چگونه چین و چروک های فرش را از بین ببریم؟

وقتی فرش لول می شود امکان دارد دچار چین و چروک هایی شود، فرش را روی سطح صاف پهن کنیم اگر عجله ندارید مدت زمان بیشتری پهن باشد در این حالت تا کاملا صاف شود. از اجسام سنگین استفاده کنید قسمتی که چین و چروک دارند و کمی مرطوب کنید و اجسام را روی آن قرار دهید تا صاف شود. از بخارشوی استفاده کنید روی فرش کامل تمیز کنید تا بدون هیچگونه گرد و غبار باشد و روی آن را بخار شور کنید تا تار پود فرش نرم شود، و مدتی بگذارید در همان حالت پهن شده روی زمین بماند.

فرش را در معرض نور خورشید قرار دهید و اجسام سنگین روی آن بگذارید ولی مواظب باشید زیاد در این حالت قرار ندهید چون امکان دارد الیاف فرش آسیب برسد. فرش را به صورت برعکس یا جهت مخالف فرش آن را رول کنید و بگذارید 24 الی 48 ساعت در همان حالت قرار گیرد.

آیا تعمیر شکستگی فرش نیاز به تخصص دارد؟

در بعض قالی ها که تار و پود یا بافت فرش بهم میریزد نیاز به تخصص دارد و حل این مشکل در خانه امکان پذیر نیست که بهتر است حل این مشکل را به یک متخصص در قالیشویی بسپارید. چون گاها رفع شکستگی مثل بافت دوباره قالی است. این موارد را بیشتر برای فرش های گران قیمت یعنی فرش هایی دستباف انجام میدهند. اما مشکلاتی مثل فرورفتگی قسمتی از فرش یا حتی چین و چروک های ساده با همی روش هایی که توضیح دادیم قابل حل است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.