05132111522

 خشک کردن فرش در خانه اصلا کار منطقی و درستی نیست ولی گاها شرایطی به وجود می آید که به ناچار باید فرش را خشک کنید، چرا که رطوبت یکی از اصلی ترین دلایل پوسیدگی فرش است. در این مطلب که توسط پرسنل قالی شویی غرب مشهد جمع آوری شده سعی کردیم روش های منطقی را به شما معرفی کنیم تا با توجه به شرایطی که دارید یک روش را جهت خشک کردن فرش یا موکت انجام دهید.

روش های خشک کردن فرش در منزل

راه حل خشک کردن فرش در منزل

لطفا توجه داشته باشید که با توجه به اندازه و حجم خیسی قالی شما این روش ها جوابگو هستند، یعنی به این معنی نیست که شما هر فرشی را بتوانید در منزل خشک کنید، اگر خیسی فرش شما حاصل از شستشو است بهتر است که آموزش شستشوی فرش در منزل را مطالعه کنید و از طریق روش هایی که توضیح داده شده فرش را خشک کنید. برای فرش هایی که تازه خیس شدن مثل ریختن پارچ آب یا لیوان رو فرش بهتر است که در اولین قدم با یک پارچه خشک تا جایی که میتوانید آب ریخته شده را جمع کنید و اگر در محیطی که زندگی میکنید شرایط شرایط پهن کردن فرش زیر نور آفتاب وجود دارد بهتر است که فرش را زیر نور آفتاب خشک کنید و برای اینکه رنگ فرش تغییر نکند یک پارچه سفید نازک روی فرش قرار دهید. دقت کنید که برای خشک کردن فرش حتما نیاز نیست که آفتاب مستقیم فصل تابستان به آن بتابد، با آفتاب ابری زمستان هم فرش خشک میشود، فقط باید محیطی برای پهن کردن داشته باشید.

اگر شرایط پهن کردن فرش را ندارید بهتر است بعد از اینکه آب ریخته شده روی فرش را با حوله جمع کردید، قسمتی از فرش که خیس شده را از زمین فاصله دهید تا فرش خشک شود، ترجیحا میتوانید یک تشت زیر فرش دقیق در محلی که رطوبت ایجاد شده قرار دهید و پنک یا فن را رو به روی محل مرطوب روشن کنید تا کامل خشک شود. این کار را اگر در فصل زمستان هستید 48 ساعت انجام دهید. استفاده از سشوار هم میتواند برای خشک کردن های جزئی مناسب باشد.

توصیه قالیشویی غرب به شما: رطوبت در هر جایی برای رشد هرگونه باکتری و قارچ است که علاوه بر خرابی فرش تان به اعضای خانواده ممکن است آسیب بزند.

اگر پس از خشک شدن فرش احساس کردید قالی بوی رطوبت گرفته می توانید مقاله از بین بردن بوی رطوبت فرش را مطالعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قالیشویی غرب مشهد می باشد.